STIREA ZILEI 9 decembrie 2021

Podul peste Râul Olt pentru pietoni și bicicliști, investiție estimată la peste 9,6 milioane de lei

de Covasna Media | 2527 vizualizări

Consilierii locali au adoptat miercuri modificări la proiectul care propune, printre altele, legarea străzilor Păiș David și Nicolae Iorga din Sfântu Gheorghe cu o pistă de bicicliști   

Consiliul Local Sfântu Gheorghe a adoptat miercuri, 8 decembrie, într-o ședință extraordinară, actualizarea devizului general al Documentației de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiții „Pod pietonal și pentru bicicliști peste râul Olt cu legare piste de bicicliști la strada lt. Păiș David și Nicolae Iorga”. Pe lângă cele câteva modificări necesare la nivelul construcției în sine, s-a acceptat și o majorare a costurilor investiției, fiind vorba de o lucrare care se va ridica la peste 9,6 milioane de lei. 

„Având în vedere faptul că de Ia aprobarea indicatorilor tehnico economici din anul 2020 prețurile materialelor de construcții au explodat și faptul că din faza de proiectare au survenit modificări la proiect cum ar fi lărgirea lățimii căii de rulare a podului de la 3,00 la 3,50 m, montarea unei plase de protecție la balustrada podului etc., valoarea devizului general s-a modificat”, se arată în referatul de aprobare atașat hotărârii adoptate miercuri în unanimitate. 

Tot documentele oficiale arată și că investiția ar urma să se ridice la 9.611.256,40 de lei. 

Față de studiul de fezabilitate, din păcate costurile au crescut destul de semnificativ, pe de o parte din cauza creșterii prețurilor materialelor, pe de altă parte în faza de proiectare lățimea podului a fost crescută la 3,5 metri, ca să fie mai sigur, respectiv s-a propus și montarea unei plase de siguranță”, a spus, în plenul CL, și viceprimarul Tóth-Birtan Csaba. 

Construirea acestui pod nu este o noutate în sine. Proiectul a fost discutat și în martie 2019, când a fost adoptată prima hotărâre de Consiliu Local care a vizat investiția. Documentele de atunci arătau că lucrarea va costa puțin peste 5,2 milioane de lei. 

Și în actele adoptate în 2019 se arată că viitorul pod va fi realizat pe fosta pasarelă, improvizată pe ceea ce a fost o conductă de termoficare. Pentru că era periculos și neîngrijit, podul de peste Olt a fost, încă din 2017, nu de puține ori subiectul nemulțumirilor exprimate de locuitorii din zonă și asociații civile

Podul pietonal reprezintă un punct de legătură între cartierul Oltul și zona  industrială din partea sud-estică a orașului.

O alternativă la acest pod o reprezintă podul rutier aflat la o distanță considerabilă de aproximativ 1 km, acesta din urmă fiind amplasat pe drumul european  E578 / Strada 1 Decembrie.

Datorită (n.red. SIC!) stării de degradare accentuate a podului, cetățenii zonei preferă deplasarea cu mijloace auto prin zona Străzii 1 Decembrie, acest lucru determină o creștere a traficului auto și implicit o creștere a nivelului de poluare a zonei. 

De asemenea, pentru populația zonei constituie deficient major, deoarece este alocat mai mult timp traficului ca activitate zilnică.

În urma deplasării și analizei podului la teren s-a constat că acesta nu asigură condiții minime de circulație pietonală.

Un pod pietonal nou care să asigure toate condițiile de siguranță și confort ar reprezenta pentru cetățenii zonei un motiv suplimentar să renunțe la autoturism în favoarea unei deplasări pe jos sau cu bicicleta, în condițiile unor timpi de deplasare mai scăzuți și costuri minime.

Investițiile în infrastructura de transport public pietonal încurajează modificarea regimului trafic prin mutarea unor procente de la traficul auto clasic la traficul alternativ (de biciclete/pietonal)", se arată în Anexa la Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI), pentru obiectivul de investiţii: Elaborare D.A.L.I- pentru investiția Pod pietonal şi pentru bicicliști peste râul Olt cu legare piste de biciclişti la strada lct. Paiş David şi Nicolae Iorga, din Municipiul Sfântu Gheorghe, atașată Hotărârii CL 95/2019. 

Cu toate că în cadrul ședinței de miercuri nu s-a discutat și ce sursă de finanțare va avea acest proiect, este cunoscut faptul că autoritățile își doresc să atragă fonduri europene și, la fel ca în cazul Lacului de la Gară, să revitalizeze zona din jurul Râului Olt. 

Despre acest proiect, adică podul care va facilita legătura între viitoare stații de autobuz de pe strada Lt. Păiş David și de pe strada Nicolae Iorga, s-a amintit și în septembrie a.c., când Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a subliniat că sunt în derulare demersuri care vor îmbunătăți calitatea transportului public și vor reduce emisiile de dioxid de carbon prin investițiile din cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

În vara anului 2020, primarul Antal Árpád anunța semnarea unui protocol de colaborare între autoritățile locale și administratorii zonei, adică Apele Române, cu scopul de a porni demersuri de a amenaja porțiuni dintre Râul Olt și dig ca spații de agrement, pentru sport și petrecere a timpului liber.

Și atunci edilul a subliniat că este vorba despre planuri pe termen mediu și lung. 

Sursa foto: D.A.L.I - pentru investiția Pod pietonal şi pentru biciclişti peste râul Olt cu legare piste de biciclişti la strada Lct. Paiş David şi Nicolae Iorga. 

Distribuie articolul:  
|

STIREA ZILEI

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.