EDUCATIE 26 iulie 2024

Outdoor 4 Life – Ediția a 3-a

de Covasna Media | 1188 vizualizări

Asociația de tineret și sport TEO din Întorsura Buzăului a desfășurat în perioada 15.05.2024-30.06.2024 activități de tip non formal, de comunicare, socializare, autocunoaștere, dezvoltare personală și recreere cu un grup de aproximativ 40 de tineri din Întorsura Buzăului și împrejurimi, în cadrul proiectului „Outdoor 4 Life”.

Misiunea proiectului este cultivarea unor abilități benefice pentru viață prin activități outdoor. Beneficiarii proiectului sunt atât membrii grupului țintă, cât și familiile și cercul de prieteni ai acestora. Valorile promovate în cadrul proiectului (comunicare, solidaritate, empatie, motricitate, coordonare etc) având un impact semnificativ asupra tuturor beneficiarilor direcți și indirecți ai proiectului. În grupul țintă al proiectului au fost copii cu cerințe educaționale speciale, precum și alți tineri de vârste apropiate cu ei. Dintre membrii grupului țintă au făcut parte și copiii instituționalizați de la casele familiale din oraș.

În cadrul proiectului „OutDoor 4 Life”, inițiat de Asociația de tineret și sport TEO (prof. coordonator Popica Mihaela), în parteneriat cu CJRAE Covasna (prof. coordonator Stoica Monica) și Școala Gimnazială Specială (prof. coordonatori Ceasăr-Onea Adelina Dumitra și Murea Maria) am realizat diferite activități în vederea dezvoltării abilităților socio-emoționale ale elevilor cu CES și colaborarea acestora cu elevii din învățământul de masă. În cadrul acestui proiect au participat elevi cu CES, din categorii defavorizate și elevi din învățământul de masă.

Printre activitățile desfășurate s-au numărat o excursie la Hotel TTS Covasna (director Onea Gheorghe Adrian), unde elevii au beneficiat de câteva ore de relaxare în piscina hotelului și o masă caldă, precum și drumeție la cascadă și la vila de protocol. Proiectul a continuat cu desfășurarea unor activități de dezvoltare personală și emoțională, precum și activități recreative și sportive, de parcurs aplicativ cu elemente de orientare sportivă, activități de dezvoltare motrică.

Obiectivul principal al proiectului l-a reprezentat creșterea stimei de sine a tinerilor cu nevoi speciale prin activități outdoor realizate împreună cu alți tineri. Prin activitățile desfășurate s-a urmărit ca tinerii implicați să dezvolte abilități specifice unui grad de autonomie și independență specifice vârstei adolescenței (lateralitatea, orientarea spațială, interacțiunea cu persoane nefamiliare).

Activitățile de autocunoaștere și dezvoltare personală au fost activități prin care participanții devin mai conștienți de propria persoană prin explorarea abilităților și a limitelor atât fizice cât și psihologice, cunoașterea tipului de inteligență personală și a trăsăturilor care cresc stima de sine. Activitățile de autocunoaștere au fost realizate prin acțiuni de tip workshop.

Pentru crearea unui mediu atractiv, au avut loc și activități sportive și recreative care dezvoltă calitățile motrice individuale, spiritul de echipă și conștientizarea apartenenței la un grup (labirint cu posturi a căror poziție trebuie memorată, traseu aplicativ, ștafetă etc).

La finalul proiectului, toți elevii au fost premiați, rezultatele proiectului fiind facilitarea integrării elevilor cu CES, dezvoltarea relațiilor socio-umane, acceptarea diferențelor interumane, dezvoltarea spiritului de solidaritate și întrajutorare.

Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu”, reprezentată de prof. Popica Mihaela, CJRAE reprezentat de consilier Stoica Monica și Școala Gimnazială Specială reprezentată de prof. itinerant de sprijin Murea Maria și Ceasăr-Onea Adelina Dumitra, Primăria Întorsura Buzăului reprezentată de viceprimar Silviu Popica.

Activitățile proiectului au fost cofinanțate de Consiliul Județean Covasna, cărora le mulțumim pentru sprijinul acordat.

Profesor coordonator,

Mihaela Popica

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.