STIREA ZILEI 2 octombrie 2020

Portal online cu produse și servicii doar de la covăsneni

de Daniela Luca | 1635 vizualizări

Fundația Comunitară Covasna lucrează la crearea acestei platforme 

Firmele și producătorii locali ar putea să își valorifice munca în mediul online, pe un portal comercial dedicat doar lor. Ideea aparține Fundației Comunitare Covasna, care de-a lungul anilor a încercat să îi sprijine pe cei care au o mică afacere în județ. În prezent, proiectul se află în fază de studiu, însă odată lansată, această platformă va conecta cumpărătorii cu zeci sau chiar sute de producători autohtoni.  

Portal comercial haromszeki.ro are scopul a veni în sprijinul întreprinderilor locale care au simțit din plin impactul economic negativ al noului coronavirus, spun inițiatorii. 

„Această idee de fapt ne-a venit în primăvară, când am dezvoltat o pagină pentru a susține firmele care au ajuns într-o situație mai gravă din cauza epidemiei și a restricțiilor. Unii și-au suspendat activitatea temporar și au ajuns la o lipsă de fonduri și insuficiență financiară. Și atunci am dezvoltat o pagină pe care s-au putut înscrie astfel de firme pentru a promova produsele”, ne-a declarat directoarea Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga. 

Un prim pas a fost elaborarea unui studiu din care să reiasă utilitatea unui astfel de portal. Acesta s-a bazat pe un sondaj elaborat de experții din cadrul Universității Sapientia. 

„Avem doi oameni de specialitate care conduc acest studiu. 170 de persoane fizice au completat acest formular și 28 pentru persoane juridice. Pe baza răspunsurilor s-a născut un studiu. Suntem în faza de analiză a acestui studiu ca să vedem dacă este nevoie de un portal economic în județul Covasna și dacă da, în ce măsură, în ce condiții, atât din partea utilizatorilor, cât și din partea celor care vor oferi produse și servicii prin platformă”, a mai spus Bereczki Kinga.

Produse de uz casnic, decorațiuni, dar și diverse servicii vor fi disponibile pe portal 

Conform acesteia, serviciul va funcționa contra cost. Firmele vor plăti o sumă de bani pentru a putea să își expună produsele pe acest portal, în funcție de vânzări. 

„Din acest motiv am făcut studiu, ca să fim siguri că după lansarea portalului, acesta va fi utilizat și va fi eficient. Asta este foarte important, pentru că este vorba de o investiție mai mare din partea Fundației Comunitare. Este vorba și de fonduri financiare și de muncă și de timp acordat proiectului și am dori ca această investiție într-adevăr să își aibă rodul și să aducă rezultatele dorite”, a punctat directoarea Fundației Comunitare Covasna. 

În ceea ce privește produsele care se vor găsi pe acest site, Bereczki Kinga spune că nu este vorba despre alimente, ci mai degrabă despre obiecte de modă sau de uz casnic, dar și de diverse servicii oferite de întreprinderile din județ. 

„Va fi asemănător cu platforma eMAG, numai că va fi doar pentru produse și servicii din județul Covasna. După analiza chestionarelor se pare că majoritatea celor care au răspuns sunt pentru crearea acestei platforme. Ca să fim siguri, vom organiza focus grupuri organizate cu întreprinzători și să mai strângem câteva răspunsuri ca să mergem la sigur. Atunci sperăm să ne și alegem primii parteneri care se vor înscrie pe portal”, a punctat  Bereczki Kinga. 

Cum au primit vestea covăsnenii? 

Meșteșugarul din Sfântu Gheorghe, Vrabie Kovács Zsolt spune că este nevoie de o promovare ca la carte pentru ca acest portal să fie utilizat cu succes. 

„E o idee bună, dar ar trebui să fie și cineva care se ocupă să facă și fotografii, că online asta contează foarte mult”, ne-a spus un alt meșteșugar din Valea Crișului, Bucsi László. 

Proprietara unui atelier de ceramică din Sfântu Gheorghe, Cristina Anculete spune că ideea unui astfel de portal este foarte bună, însă i-ar plăcea să se adauge în timp și diverse bunătăți comestibile provenite de la producătorii locali.

Pe de altă parte, Márta, o femeie din Sfântu Gheorghe care face jucării din pânză în timpul liber, ne-a spus că ar fi interesată de acest serviciu atât ca producător, cât și ca utilizator. O altă idee bună, spune ea, ar fi un magazin în care să se găsească o gamă variată de produse locale, la care cumpărătorii au acces doar la târguri sau la comandă.  

„Cred că e o idee bună. Pentru mine ca producător, clar, e o platformă de expunere în plus. Dar mi-ar plăcea și ca utilizator. De exemplu, chiar urmăresc pe Instagram pagini cu producători din țară. Totuși cred că trebuie o minimă selecție, adică să fie chiar de calitate un produs sau un serviciu prezentat. Altfel lumea își va pierde răbdarea să caute printre prostii. Cel puțin eu așa sunt din acest punct de vedere. Pe de altă parte, pe plan local nu cred că aș putea să fac multe vânzări pentru că am un produs mai scump. În cazul acesta eu personal mă gândesc dacă merită sau nu să plătesc pentru această platformă. Desigur depinde și de sumă. Dar de exemplu ar fi fain să existe un concept store cu produse faine de design, cum e de exemplu la Brașov, cu un suprapreț pe produs. Cred că asta ar fi foarte, foarte fain”, ne-a spus Márta. 

„Eu zic că este foarte interesant conceptul – să găsești producători și servicii la nivel local într-un singur loc. Cred că viitorul este spre un consum și o producție locală care poate asigura o sursă de produse și servicii de proximitate”, ne-a spus și Radu Matei, peisagist de profesie. 

În urmă cu doi ani, Fundația Comunitară Covasna a lansat o campanie de promovare a produselor și serviciilor locale „Minoi”. Prin aceasta, conducerea fundației a pus, gratuit, la dispoziția producătorilor și firmelor autohtone o siglă prin care pot să își marcheze produsele pentru a putea fi mai ușor identificate de către consumatori.

Sursă foto: haromszeki.ro, pexels.com. 

Distribuie articolul:  
|

STIREA ZILEI

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.