CULTURA 23 aprilie 2012

Zilele Sfântu Gheorghe – materie de studiu

de Covasna Media | 43 vizualizări

Interviu cu profesorul Kádár Magor de la Institutul de Comunicare, Relații Publice și Publicitate din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”.

Studenții celei mai râvnite universități din Transilvania pot învăța cum zilele unui oraș pot deveni o marcă în adevăratul sens al cuvântului, și asta pentru că la UBB Zilele Sfântu Gheorghe sunt o materie predată ca și studiu de caz. Un eveniment se poate vinde atunci când are o față bună, iar un oraș poate fi făcut cunoscut în lume atunci când are un eveniment bine organizat. Despre toate acestea am stat de vorbă cu cadrul didactic universitar Kádár Magor.

– Cum au devenit Zilele Sfântu Gheorghe materie de studiu?

– Sfântu Gheorghe face parte din categoria acelor orașe care sunt preocupate de imaginea proprie, având chiar un Birou de Imagine. Acest lucru este rar în Transilvania, chiar și în țară. Un oraș poate fi promovat și prin evenimentele pe care le organizează. Dat fiind faptul că acest lucru chiar funcționează în Sfântu Gheorghe, putem spune că Zilele Sfântu Gheorghe sunt un eveniment reprezentativ nu numai pentru oraș, ci pentru întreaga regiune, astfel Sfântu Gheorghe devine cunoscut în întreaga Transilvanie. Avem și alte exemple ale unor evenimente reprezentative pentru oraș, cum ar fi Zilele Medievale din Sighișoara, Festivalul Peninsula de la Târgu Mureș sau TIFF de la Cluj Napoca. Zilele Sfântu Gheorghe sunt un eveniment foarte bine organizat, având astfel un efect pozitiv asupra imaginii orașului. Având în vedere faptul că are un succes atât de mare, ne-a venit ideea de a introduce festivalul în modulul de creare de imagine din programa universitară.

– Cum se poate preda această materie în așa fel încât studenții să ducă acasă o parte din ea?

– Un lucru pozitiv în Zilele Sfântu Gheorghe este acela că echipa de organizatori din ultimii patru ani a făcut o muncă foarte bine documentată, așadar putem urma cu ușurință fiecare pas făcut. De cele mai multe ori nu putem preda alte evenimente de acest gen pentru că acestea nu sunt organizate în prealabil pe baza unui plan bine stabilit și scris. Zilele Sfântu Gheorghe au devenit studiu de caz pentru că designerul Zilelor Sfântu Gheorghe, Grubisics Csaga, își face treaba foarte bine. Planurile făcute de ea au o bază foarte bine documentată și sunt conforme cu așteptările noastre. În cadrul unor prezentări, Csaga le poate arăta studenților calea de la o idee bună până la realizarea acesteia, cum poate reprezenta o idee creativă imaginea orașului, cum poate fi exprimat vizual acest lucru, precum și feedback-ul dat de public la elementele vizuale folosite. Este vorba despre un proces complex și complet documentat, așadar poate fi dat mai departe studenților.

– Studenții rețin numai elementele de imagine sau duc mai departe și altceva din cele predate?

– Planul este ca studenții să învețe întreaga procedură de construire a imaginii. Imagine au produse, organizații, persoane, evenimente și localități, țări. Toate acestea sunt predate studenților în cadrul mai multor materii, de exemplu imaginea de personalitate este componenta materiei Marketing Politic. Avem un modul separat de imagine de eveniment și oraș, în cadrul căruia studenții învață cum trebuie să lucreze pentru a parcurge pașii construirii unei imagini. Predarea corespunzătoare este grea pentru că nu avem oameni de specialitate în domeniu în Transilvania, în România. Acei studenți care învață aceste lucruri de la puținii specialiști în domeniu vor putea găsi un loc de muncă ușor în acest domeniu. În momentul de față noi și foștii studenți lucrăm la imaginea unor evenimente ca Festivalul Peninsula, Zilele Maghiare de la Cluj Napoca sau Festivalul de Film TIFF. Studenții noștri primesc cunoștințe practice pe care le pot folosi îndată ce ajung pe piață.

– Ce s-a schimbat în ultimele ediții ale Zilelor Sfântu Gheorghe?

– O schimbare care se remarcă este faptul că și-au schimbat imaginea, iar comunicarea a devenit mai coerentă. Este apreciată pozitiv de către cei care vizitează orașul pe timpul festivalului. Locuitorii din Sfântu Gheorghe simt că evenimentele organizate sunt ale lor, iar aici mă gândesc nu doar la Zilele Sfântu Gheorghe, ci și la șirul de evenimente “Sfântu Gheorghe, oraș de 550 de ani”. Faptul că aceste evenimente au succes îi face pe locuitorii din oraș și din zonă să se atașeze de ele și să fie mândri de locul natal, pentru că totul se întâmplă cu și pentru ei. Pe lângă formarea de identitate, aceste evenimente promovează orașul, întrucât valorile acestuia sunt făcute cunoscute prin evenimentele organizate.

Distribuie articolul:  
|

CULTURA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.