ULTIMA ORĂ 10 octombrie 2013

Risipă de alimente. Ce ajunge cel mai des la gunoi

de Covasna Media | 646 vizualizări

Principalele cauze pentru care se aruncă alimentele sunt acelea ca se degradează prea repede (26%), se estimează eronat cantitatea de alimente care se consuma la o masă (21%), cumpărături în exces (14%), reiese din studiul "Reducerea risipei de alimente", realizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR) - InfoCons, scrie Yahoo News.

Participanţii la sondaj consideră că pentru a preveni risipa, consumatorii trebuie să îşi evalueze corespunzător necesarului de alimente (19%) sau să facă cumpărături conform unei liste de alimente necesare (14%).

Alimentele  care ajung cel mai des la gunoi sunt mâncărurile gătite (25%), pâinea/produse de panificaţie (21%), legumele (19%) şi fructele (16%).

Studiul mai arată că 53% din consumatori aruncă într-o lună sub 10% din alimentele achiziţionate iar 22% aruncă între 11 şi 20% din alimente.

Totodată, 45% din consumatori îşi achiziţionează produsele de la magazinele de cartier/piaţă în proporţie de sub 15% din totalul cumpărăturilor. Un procent de 59% din consumatori nu colectează selectiv deşeurile, având ca motiv major inexistenţa unor sisteme casnice de colectare, însă 92% din consumatori sunt interesaţi de colectarea selectivă.

Principalele metode prin care consumatorii consideră că pot reduce cantitatea de deşeuri alimentare din propria gospodărie sunt evaluarea corectă a consumului propriu cu achiziţia de alimente corespunzătoare (47%), sisteme de colectare selectivă a deşeurilor, care să includă recipiente separate pentru deşeurile alimentare / organice  (30% ),  achiziţionarea unor alimente cu termen de valabilitate crescut (11%).

În ceea ce priveşte tipurile de ambalaje pentru produse preferate de consumatori, acestea sunt hârtie (47%), sticlă (27%) şi plastic (20%), iar din cele recuperate/reutilizate sunt sticlă şi plastic (34%), orice tip (31%).

Studiul a fost realizat la nivel naţional, pe un eşantion cu 32% dintre respondenţi cu vârsta cuprinsă între 30 -39 de ani, majoritatea fiind de sex feminin (59%), căsătoriţi (52%), provenind din mediul urban (85%), având studii postuniversitare/universitare (46%), cu 1-3 membrii în familie (78%), cheltuind lunar pe mâncare între 500-900 ron (39%).

Distribuie articolul:  
|

ULTIMA ORĂ

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.