TURISM 23 noiembrie 2017

Întâlnire a ghizilor turistici cu reprezentanţii Consiliului Judeţean

de Covasna Media | 254 vizualizări

Este promovarea turismului local un scop comun?

La iniţiativa Consiliului Judeţean, respectiv a Asociaţiei pentru Turism a judeţului Covasna, ieri, s-au întrunit ghizii judeţului pentru a discuta despre înfiinţarea unei asociaţii de breaslă şi promovarea mai eficace a turismului local.

Motivul pentru care au fost invitaţi la o discuţie amiabilă a fost că, „Deşi numărul turiştilor sosiţi în judeţ este în creştere, ei nu rămân mult pe la noi, numărul celor cazaţi în judeţ fiind mai mic, deci economia locală nu profită”, a explicat Grüman Róbert, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, responsabil al acţiunilor întreprinse de autorităţile locale în 2017, declarat anul turismului.

Consiliul Judeţean şi-ar dori un partener cu care să colaboreze în acest domeniu, pentru a oferi cât mai multe pachete de programe turiştilor şi servicii de înaltă calitate. Sugestia CJ a fost ca ghizii să se organizeze într-o asociaţie, care ar putea reprezenta cu mai mult succes interesele judeţului la expoziţiile naţionale şi internaţionale de turism. În acelaşi timp, ar dori ca pe piaţa locală să lucreze numai ghizi atestaţi de Ministerul Turismului, respectarea cerinţelor legale însemnând, în mod cert, şi un standard mai înalt al serviciilor. Consiliul Judeţean ar putea oferi sprijin material proiectelor şi o mai mare vizibilitate programelor oferite de ghizi, dacă s-ar asigura fundamentul legal al acestui sprijin prin înfiinţarea unui ONG, a reieşit din discuţii.

Cei prezenţi au fost de acord că trebuie să crească numărul programelor locale şi, de asemenea, că trebuie lărgită aria de răspândire a materialelor promoţionale, care să vină în întâmpinarea potenţialilor turişti oriunde ar fi aceştia: în capitală, în Moldova, în Ungaria sau în Germania.

„Standurile României sunt dominate de Dracula, e bine reprezentată şi regiunea Braşovului, noi însă nu ne regăsim nicăieri”, au observat covăsnenii care au călătorit mai mult prin Europa şi au participat la expoziţii turistice. Pe de altă parte, în staţiunea Covasna, mii de turişti se plictisesc, deşi ar fi dispuşi să plătească sume importante ca să li se ofere tururi în zonă. Toate aspectele acestea pledează pentru înfiinţarea unei organizaţii a ghizilor.

Obiecţiile celor prezenţi la oportunitatea şi urgenţa iniţiativei au fost că o astfel de organizaţie ar necesita eforturi suplimentare majore şi o susţinere financiară constantă şi sigură.

Dezbaterile se vor relua cu o proximă ocazie, iar până atunci participanţii se vor consulta on-line asupra modurilor de colaborare şi de promovare a serviciilor, analizând posibilităţile, avantajele şi eventualele dezavantaje ale înfiinţării unei asociaţii a ghizilor.

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.