STIREA ZILEI 25 iulie 2018

A crescut rata de promovare a examenului de titularizare după soluționarea contestațiilor

de Geanina Lupșa | 981 vizualizări

Rezultatele finale arată că 121 de candidați au obținut note peste 7

După soluționarea contestațiilor, 50,21% dintre candidații covăsneni au reușit să obțină note peste 7,00 la proba scrisă din cadrul concursului de titularizare, potrivit Inspectoratului Județean ( IȘJ) Covasna. Rata de promovare a examenului este în creștere față de ceea ce arătau rezultatele inițiale, când 49,38% dintre cadrele didactice au obținut note peste 7,00.

Rezultatele publicate de IȘJ Covasna, după soluționarea contestațiilor, arată că 121 candidați au obținut note peste 7,00 (50,21%), iar 87 de candidați (36,10%%) au obținut note între 5,00 și 6,99. Pe de altă parte, 33 de candidați (13,69%) au luat note sub 5,00.

La nivelul județului Covasna, la concurs s-au înscris 281 de candidați, dintre care 34 au absentat la proba scrisă, iar 6 s-au retras în timpul probei.

Minimum nota 7 pentru titularizare

Cadrele didactice trebuie să obțină minimum nota 7,00, atât la proba scrisă, cât și la proba practică (inspecția la clasă) pentru a se putea titulariza.

Obținerea unei note peste 7,00 asigură posibilitatea ocupării unui post didactic vacant, publicat pentru angajare, pe o perioadă nedeterminată, pe când notele din intervalul 5,00–7,00 oferă posibilitatea ocupării unei catedre cu statutul de suplinitor. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare, pe când proba practică are o pondere de 25%.

25, 26 iulie ședințe publice de repartizare

Candidații care au obținut minimum nota 7, atât la proba scrisă, cât și la proba practică (inspecția la clasă) vor participa, în data de 25 iulie, la sedința publică de repartizare pentru angajare pe perioadă nedeterminată, care se va desfășura la Palatul Copiilor și Elevilor din Sfântu Gheorghe.

În data de 26 iulie 2018 va avea loc repartizarea pe posturile didactice de predare vacante a cadrelor didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional şi au obținut minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.

Aproximativ 65 posturi didactice vacante pentru angajare pe o perioadă nedeterminată

Cu toate că au fost 121 de note peste 7,00,  notă ce asigură posibilitatea ocupării unui post didactic vacant, publicat pentru angajare, pe o perioadă nedeterminată, doar jumătate dintre aceștia vor reuși să ocupe un post pe o periodă determiniată, întrucât în acest an, la nivelul județului, în total, au fost scoase aproximativ 65 de posturi didactice vacante  pentru angajare pe o perioadă nedeterminată.

„Rezultatele, pot să spun, că erau previzibile unele dintre ele, suntem peste media națională, din păcate sunt multe cadre didactice care deși au  luat o notă care le permite titularizarea în învățământ, nu avem posturi titularizabile pe acea specializare, dar și invers, avem posturi titularizabile și nu am avut candidați la unele specializări. Cei care au obținut totuși nota peste 7, dar cum nu sunt posturi titularizabie foarte multe, vor lua un post dar pe o perioadă determinată”, a declarat pentru Observatorul de Covasna, inspectorul general adjunct al IȘJ Covasna Marcela Ștefu.

Concursul național de ocupare a posturilor didactice vacante s-a desfășurat în data de 11 iulie, la Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” din Sfântu Gheorghe, iar candidații nemulțumiți de nota obținută, au putut depune contestații la sediul Inspectoratului Școlar Județean Covasna, în perioada 17 – 18 iulie.

Rata de promovare a examenului din acest an este mai mare decât cea de anul trecut, când 44,54% dintre candidați au reușit să obțină note peste 7.

Referitor la concursul național de titularizare din 2017, au fost înscriși 275 de candidați, dintre care 27 nu s-au prezentat la examenul scris, iar 10 s-au retras din sală. Dintre cei care au susținut proba scrisă, 106 au reușit să obțină note peste 7,00 (44,54%), 93 dintre candidați (39,08%) au luat note între 5,00 și 6,99, iar 39 de participanți (16,39%) au obținut note sub 5,00.

La nivel național, la proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar s-au prezentat 24.070 de candidaţi. 2.531 de candidaţi s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 61 de candidaţi au fost eliminaţi (dintre care 27 pentru fraudă, iar 34 de participanți pentru lipsa documentelor de identitate, adeverințelor de absolvire etc.). Lucrările a 18 candidaţi au fost anulate la centrele de concurs din motive legate de nerespectarea metodologiei, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.

Potrivit aceleiași surse, la nivel național, reevaluarea lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar a generat o majorare cu 2,31% a ratei notelor peste 7 sau egale cu 7, mai exact de la 47,40% (rezultate inițiale) la 49,71% (rezultate finale). Comparativ cu procentul înregistrat anul trecut după soluţionarea contestaţiilor (47,63%) se înregistrează o creştere de peste 2%. În total au fost depuse 4.187 de contestaţiiÎn cazul a 4.016 contestaţii (95,92%) notele au fost modificate astfel: pentru 2.721 de lucrări contestate, notele iniţiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.295 de lucrări notele iniţiale au fost micşorate.

Cele mai multe posturi vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată vizează următoarele discipline/specializări: educatori/profesori pentru învăţământ preşcolar în limba română (1.094), învățători/profesori pentru învăţământ primar în limba română (882), muzică instrumentală (274) și educaţie fizică şi sport (287).

Distribuie articolul:  
|

STIREA ZILEI

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.