EDUCATIE 2 iunie 2022

Reprezentanții elevilor covăsneni sunt de acord cu noile schimbări din educație, dar solicită și o serie de clarificări

de David Leonard Bularca | 741 vizualizări

Anul școlar 2022-2023, care va începe în septembrie, va avea mai multe noutăți. Nu vor mai exista două semestre, ci vor fi cinci „module de învățare”, nu se vor mai susține teze și va exista o singură medie a notelor la fiecare disciplină, cea anuală. Președintele Consiliului Județean al Elevilor (CJE) Covasna, Marian Calcea, spune că schimbările sunt de bun augur, dar solicită clarificări despre modul de punere în aplicare a noilor măsuri. Totodată, elevii cer ca programul „Masă caldă în școli” să fie implementat în toate unitățile de învățământ din România. 

Într-o conferință de presă organizată luni, 30 mai, de către ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au fost anunțate noile modificări din domeniul educației.

„Se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar. Au fost mai multe variante de lucru, s-a agreat ca numărul minim de note pentru o disciplină să fie egal cu N + 3, unde N este numărul de ore alocat săptămânal pentru o anumită disciplină. Altfel spus, pentru disciplina care are două ore pe săptămână într-un an școlar vor fi necesare cel puțin cinci note. Profesorul, repet, are totală autonomie în evaluarea ritmică pe parcursul întregului an școlar”, a spus, conform edupedu.ro, ministrul Educației. 

Președintele CJE Covasna susține că fuga după note a reprezentat mereu un factor de stres pentru elevi, motiv pentru care, în timp, și calitatea actului educațional a scăzut. 

„Trebuie să conștientizăm cu toții că «fuga» după note a reprezentat dintotdeauna un factor major în sănătatea mintală a elevilor, în stresul pe care îl au zi de zi în conduita actului educațional. Conturat de teze, erau elemente stresante mereu, deoarece aveau pondere mai importantă în calcularea mediilor. Am sesizat astfel de-a lungul timpul cum calitatea procesului educațional a scăzut, astfel presiunile pe care Consiliul Elevilor le-a făcut asupra Ministerului Educației încep să dea roade, beneficiind acum de anumite schimbări validate și de experți în educație. Suntem de acord cu faptul că profesorii vor avea mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice, însă solicităm clarificări mai concrete. Solicităm, de asemenea, implementarea programului «Masă caldă în școli» în toate nivelurile de învățământ din țară, după cum s-a realizat și un protest recent în fața Ministerului Educației, în parteneriat cu Declic”, a spus, pentru Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro, reprezentantul elevilor covăsneni, Marian Calcea. 

Schimbările recente din educație au inclus și posibilitatea ca fiecare inspectorat școlar județean să aleagă perioada din luna februarie a anului școlar 2022-2023 în care elevii vor avea vacanță. Astfel, copiii covăsneni nu vor merge la școală, anul viitor, între 20 și 24 februarie, după cum a decis Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna. 

Decizia este și pe placul elevilor. 

„Legat de vacanța la alegere din iarnă, având în vedere că suntem în cele 30 de județe care au ales ultima săptămână din februarie, o agreăm pe deplin”, a mai spus, în final, președintele CJE Covasna, Marian Calcea. 

CJE Covasna este unica structură de reprezentare a celor aproximativ 33.000 de elevi din județul Covasna. Activitatea elevilor reprezentanți poate fi urmărită și pe Facebook și Instagram

Sursa foto: CJE Covasna 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.