EDUCATIE 13 aprilie 2011

Protocol între Învățământ și Sănătate pentru examinarea psihologică a profesorilor

de Monica Vrânceanu | 238 vizualizări

Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) și cel al Sănătății (MS) lucrează la elaborarea unui protocol prin care se va defini o altă metodă de gestionare a cazurilor cadrelor didactice cu probleme de atitudine și comportament. Prin acest protocol, cadrele didactice vor putea fi consultate psihologic prin medicii direcțiilor de sănătate publică, astfel încât să se poată ajunge la rezolvări clare ale problemelor și disfuncționalităților.

Inspectorul școlar general al județului Covasna, Keresztely Irma, a declarat că ideea unui astfel de protocol a venit tocmai în urma faptului că școlile românești nu duc lipsă de cadre didactice cu probleme de comportament, iar actuala metodologie este destul de restrictivă în ceea ce privește modul în care conducerile școlilor pot reacționa în astfel de cazuri. În prezent, în cazul în care un director de instituție de învățământ are probleme cu un cadru didactic care prezintă tulburări de comportament sau atitudini necorespunzătoare, tot ceea ce poate face este să-l trimită pe acesta la un examen psihologic, rămânând însă la latitudinea cadrului didactic dacă merge sau nu, în vreme ce conducerea nu poate face mai mult de atât.

”Nu este vorba în acest protocol despre examenul medical obligatoriu pe care îl susține anual fiecare profesor. Protocolul cuprinde chestiuni mai complexe, în care directorul de școală notifică Consiliul de Administrație (CA), se face o analiză, se dispune examinarea de către o comisie de experți în care este cuprins și un psiholog al Direcției de Sănătate Publică. Raportul expertizei poate oferi apoi posibilitatea CA de a-l elibera din funcție pe respectivul profesor, chiar dacă acesta este titular, iar în caz de refuz de a pleca de la catedră devine caz penal”, a explicat Keresztely Irma.

 

Trei cazuri de profesori cu probleme comportamentale în județ

Șefa Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna a arătat că profesori cu probleme comportamentale și de atitudine avem și în județul nostru, în ultimii ani înregistrându-se trei astfel de cazuri. Keresztely Irma a precizat că protocolul MECTS și MS, care nu a fost încă definitivat și se află în lucru, va avea mare nevoie apoi de implicarea părinților și responsabilitatea comunităților pentru a-și produce efectele. În acest sens, părinții vor trebui să fie mai atenți la sesizările pe care le fac copiii, pentru ca plângerile acestora să poată fi transmise mai departe către conducerile școlilor. Protocolul va putea avea efecte inclusiv în ceea ce-i privește pe acei profesori sau învățători care înțeleg să-i educe pe elevi cu câte o ”corecție” fizică; în aceste situații, dacă se va dovedi că este vorba despre cazuri repetate, astfel de profesori vor putea avea de-a face la rândul lor cu examinările psihologice.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
Marian, 14 aprilie 2011
georgele,parerea mea e ca esti un profesor prostanac care are nevoie de asistenta psihologica pe viata.
georgel, 13 aprilie 2011
Pe cand o evaluare psihologica a elevilor la trecerea dintr-o etapa in alta de instruire, mai ales a celor mai mari?? nu inteleg de ce mereu profesorii sunt de vina pt toate relele.. e vorba de citeste integral
Costi Holospin, 13 aprilie 2011
Este bine venit un asemenea protocol numai sa nu fie doar superficial. Cel putin 50% dintre profesorii judetului nu detin o pregatire, instruire, psiho-pedagogica. Nu doresc sa nominalizez, dar, un citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.