Inspectoratul Şcolar Judeţean impune simulări interne pentru rezultate mai bune la examenele naționale
Conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna intenționează să introducă un sistem de pregătire special în școlile județului, astfel încât elevii de gimnaziu și cei de liceu să susțină simulări interne, care să-i ajute pe viitor la Evaluarea Națională, respectiv Bacalaureat.
Șefa IȘJ Covasna, Keresztély Irma, a declarat că simulările interne vor veni în completarea simulărilor naționale, având rostul de a recapitula intens materiile și de a asimila cunoștințele necesare pentru promovarea acestor examene.
„Nu putem face față acestor examene fără a urmări, de la lună la lună, ceea ce acumulează elevii. Sigur, nu putem învăța în locul lor, dar cred că un sistem cu simulări interne ne va fi de ajutor”, a declarat Keresztély, menționând că Inspectoratul va face o analiză a rezultatelor la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2013.
CNMV, exemplu pozitiv
Keresztély Irma consideră că printr-o implicare profundă a școlilor se poate ajunge la rezultate mai bune, iar în acest sens este de părere că evoluția Colegiului Național Mihai Viteazul (CNMV) din ultimii doi ani este un exemplu de bune practici.
„După rezultatele slabe din 2010, CNMV a insistuit un stil de muncă diferit cu elevii, susținut de noua conducere. Astfel, rezultatele nu au întârziat să apară, iar în 2012 promovabilitatea era undeva la 75% la Bacalaureat, în vreme ce anul acesta a fost de 90%. E clar că se pot obține rezultate, dar e nevoie de un anumit stil de muncă, prin responsabilizarea elevilor”, a punctat Keresztély.
În context, șefa IȘJ s-a oprit din nou asupra unor aspecte semnalate și în alte dăți, printre care faptul că promovabilitatea unor licee este uneori trasă în jos de clasele slabe, constituite din elevi care nu reușesc să se ridice la nivelul consacrat al respectivelor licee. Aici, Keresztély a punctat din nou faptul că părinții vor mereu să aibă copii la liceu, iar această tendință, cumulată cu o lipsă de strategie în învățământ, a dus la distrugerea învățământului profesional.
„Mentalitatea noastră a dus la distrugerea învățământului profesional. În Occident, fiecare tânăr învață o meserie din care poate apoi trăi și își poate întreține familia, la noi toți vor să fie domni și să câștige fără prea multă muncă. Toată lumea vrea la liceele teoretice, parcă nimeni nu mai vrea să lucreze în țara asta. Și toate sunt legate între ele, suntem ca într-o moară. În vreme ce toate țările au programe de educare a adulților, noi nu avem așa ceva – și nu mă refer aici la reconversia profesională, ci la șansa adulților de a învăța pe parcursul vieții”, a mai spus Keresztély Irma.
În județul Covasna, promovabilitatea la Bacalaureat a fost de 43,5% în prima sesiune și de 25,45% în cea de-a doua sesiune, înainte de rezolvarea contestațiilor.