EDUCATIE 3 iulie 2011

Dezastru la Bac!

de Monica Vrânceanu | 117 vizualizări
Promovabilitate de 44% în Covasna, scăzută cu aproape 30% faţă de anul trecut Prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2011 s-a dovedit a fi una extrem de grea pentru absolvenții de clasa a XII-a, mai mult de 600 de elevi din întreaga țară fiind eliminați pentru fraude. Primele rezultate au arătat că în peste 20 de licee din țară niciun elev nu a reușit să promoveze examenul. Situația dezastruoasă de la nivel național, unde din primele analize reiese că promovabilitatea a fost de 50%, se reflectă inclusiv în județul Covasna

Promovabilitate de 44% în Covasna, scăzută cu aproape 30% faţă de anul trecut

Prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2011 s-a dovedit a fi una extrem de grea pentru absolvenții de clasa a XII-a, mai mult de 600 de elevi din întreaga țară fiind eliminați pentru fraude. Primele rezultate au arătat că în peste 20 de licee din țară niciun elev nu a reușit să promoveze examenul. Situația dezastruoasă de la nivel național, unde din primele analize reiese că promovabilitatea a fost de 50%, se reflectă inclusiv în județul Covasna, care atinge o promovabilitate de numai 44,29%. Comparativ cu anul trecut, când în județul nostru s-a atins o promovabilitate de 72,12%, rezultatele din această sesiune a BAC-ului arată că s-a înregistrat o scădere de aproape 30%.

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna nu a amplasat în niciunul dintre cele șase centre de examinare camere web, așa cum au procedat alte județe, însă cu toate acestea se pare că supravegherea din acest an a fost mult mai severă, mulți dintre absolvenți plângându-se de faptul că nici măcar nu au putut ”colabora” la probele scrise.

 

Nicio medie de 10

2.015 elevi s-au înscris la sesiunea din iunie a Bac-ului, iar dintre aceștia s-au prezentat la probele impuse 1.978. Dintre aceștia, trei au fost eliminați din probe pentru tentative de fraudare a examenului; numărul elevilor care au reușit să obțină note de promovare este de  876, în vreme ce numărul celor care au fost respinși este de 1.099. Niciun elev din județul Covasna nu a reușit să ia Bac-ul cu media 10, cele mai multe medii, 312, fiind cuprinse în intervalul 7,00-7,99. Medii între 6,00 și 6,99 au obținut 250 dintre absolvenții de liceu, 248 dintre ei au obținut între 8,00 și 8,99, iar 66 dintre elevi au încheiat BAC-ul cu medii între 9,00 și 9,99. Cea mai mare medie, de 9,90, a fost obținută la Liceul Teoretic Mikes Kelemen din Sfântu-Gheorghe, în vreme ce numărul de candidați respinși cu medii cuprinse în intervalul 5,00-5,99 s-a ridicat la 102.

În ceea ce privește promovabilitatea pe unități de învățământ, o primă analiză a celor de la IȘJ Covasna a relevat că liceele teoretice au obținut un rezultat mult mai bun decât grupurile școlare; astfel, promovabilitatea în liceele teoretice este de 78,15%, în vreme ce în grupurile școlare aceasta a atins doar 17,16%.

”O primă concluzie arată clar că prin generalizarea acestui sistem de învățământ la toți elevii și prin desființarea școlilor profesionale, a celor de arte și meserii, s-a diminuat consistent calitatea învățământului, aste fiind valabil nu doar la nivel județean ci și național. Examenul de Bac în actuala sa formă favorizează liceele teoretice și îi defavorizează pe elevii grupurilor școlare, care nu fac față gradului de dificultate. Cred că Bac-ul ar trebui diferențiat, de o categorie A, de exemplu, pentru licee teoretice și de alta, să zicem categoria B pentru grupurile școlare. Părerea mea este că nu toți elevii trebuie să ajungă să susțină un examen de Bac, deoarece și în județul Covasna și peste tot avem nevoie și de oameni cu meserii, care să asigure bunul mers al economiei, aceasta bazându-se pe producție”, a declarat inspectorul școlar general al județului, Keresztely Irma. Pornind de aici, rezultatele la Bac arată că, în vreme ce liceele teoretice cu predare în limba maghiară și-au menținut procentele de promovabilitate din anii trecuți - cu o promovabilitate de 91,59% la Liceul Teoretic Mikes Kelemen, nu la fel se poate spune și despre Colegiul Național Mihai Viteazul (CNMV) Sfântu-Gheorghe, care a atins o promovabilitate de numai 68,84%.

”Acest rezultat obținut de CNMV este unul alarmant dacă ne uităm la rezultatele din anii precedenți. Cred că cei de la CNMV vor trebui să-și asume o analiză pertinentă, pentru a se identifica ce anume a determinat scăderea calității învățământului de aici față de anii precedenți și pentru a se găsi soluții”, a punctat Keresztely Irma.

 

Promovabilitate de 1-2%

În ceea ce privește grupurile școlare, nici aici nu există o situație mai fericită. Dacă anul trecut, la Grupul Școlar Puskas Tivadar și Grupul Școlar Gaman Janos din Sfântu-Gheorghe promovabilitatea a fost zero, progresele obținute în acest an nu sunt deloc impresionante. Se pare că, chiar dacă în cele două grupuri școlare s-au depus eforturi, inclusiv prin pegătiri suplimentare, pentru ca situația de anul trecut să nu se repete, nimic din toate acestea nu a funcționat. E drept, în acest an promovabilitatea nu a fost chiar zero, ci de 1% la Grupul Școlar Gaman Janos și de 1,25% la Grupul Școlar Puskas Tivadar.

Un alt aspect semnalat de către IȘJ se referă la cele două grupuri școlare cu profile economice - Grupul Școlar Economic Berde Aron și Grupul Școlar Constantin Brâncuși din Sfântu-Gheorghe, unde promovabilitatea după primele probe orale la limba și literatura română era de peste 50% și a scăzut apoi, după probele scrise și cea de matematică, la 8,43% și respectiv la 2,6%.

”Noi, cei din IȘJ Covasna, am rămas surprinși de faptul că rezultatele în unele licee au scăzut foarte mult în ultimii ani și sincer spun că mă doare acest rezultat în județul Covasna, dar în același timp acest lucru demonstrează faptul că examenele naționale nu depind doar de cadrele didactice, ci și de elevi. Dacă elevii nu se concentrează și contează doar pe posibilitatea ”fraudării” acestor examene, este trist. Cred că trebuie o analiză foarte pertinentă a situației, care este în prezent tragică. Subliniez însă faptul că nu cred că aceste rezultate sunt din cauza cadrelor didactice, ci inclusiv o urmare a faptului că, se pare, pentru elevi Bac-ul nu mai reprezintă o provocare. Din această cauză și pentru că avem aceste rezultate, se impune o analiză serioasă”, a arătat Keresztely Irma.

În ceea ce-i privește pe elevii care au susținut examenul de BAC, cei mai mulți dintre aceștia au arătat că probele de la Matematică au fost cele mai grele și s-au plâns de ”piedicile” puse de unul dintre subiectele la Limba și literatura română, unde au fost ”derutați” de genul dramatic. În liceele din Covasna, părerile au fost împărțite și asta în funcție de profilele elevilor, desigur. Cei de la liceele teoretice din clase cu profil uman au caracterziat Bac-ul ca fiind unul ”destul de ușor” și la fel s-a întâmplat și cu cei de la profile reale. Probleme au avut însă elevii de la grupurile școlare, cei mai mulți dintre aceștia împotmolindu-se mai ales când a venit vorba despre probele de la Matematică. Din păcate însă, cei de la grupurile școlare au avut probleme și cu probele de la Limba și literatura română, astfel încât unii nu au reușit să obțină note de trecere.

 

Bac nou în toamnă

Cei nemulțumiți de rezultatele la Bac pot depune contestații la centrele de examen astăzi, între orele 8 și 12, soluţionarea acestora urmând a se realiza în perioada 5-7 iulie, cu termen limită de afișare a rezultatelor finale pe 8 iulie.

Prima probă a examenului celei de-a doua sesiuni de Bac, cea de evaluare a competenţelor de comunicare orală în limba română, se va desfăşura între 22-23 august, fiind urmată de proba orală la limba maternă pe 22-24 august. Între 23 şi 24 august va fi susţinută proba orală de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limba de circulaţie internaţională, urmând ca proba de evaluare a competenţelor digitale să aibă loc în perioada 25-26 august. Prima probă scrisă, cea la limba şi literatura română va avea loc pe 29 august, urmând ca celelalte trei să se desfăşoare în intervalul 30 august - 2 septembrie. Potrivit IȘJ Covasna,  în județul nostru ar urma să participe la sesiunea de toamnă a Bac-ului un număr de 1.099 de elevi.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 19

Adaugă comentariu
eugen, 4 iulie 2011
Dupa ce minerii s-au linistit cu grevele si luptele de la Stoenesti , au inceput profesorii , marii intelectuali ai patriei , care acum s-au facut de ras in fata natiunii.Daca gunoierii oraselor ar citeste integral
ion, 4 iulie 2011
Nu stiu daca ungurii sunt de vina insa bate la ochi ca niste elevi care nu rup 3 vorbe in romana sa promoveze. Am insa si un exemplu in care o colega unguroaica a luat la Bac la limba romana mai mult citeste integral
kri, 4 iulie 2011
Din pacate acum se vede cum in anii trecuti s-a copiat pe rupte si de doi ani de cand nu mai apar pe internet subiectele si rezolvarile rezultatele sunt tot ma slabe. vedeti si rezultatele anilor citeste integral
tepes, 4 iulie 2011
SUNT DE ACORD CU LILI , ASTA E ROMANIA PACAT!!!!!!!!
marius, 4 iulie 2011
hai bai burebista ca esti tare...:))...esti genul de om care se uita non stop la realitatea si antena 3...hai, mai zi si ca base s-a bagat direct la corectat ca sa iasa bine la BAC Harghita si citeste integral
iustinian, 4 iulie 2011
Cred ca iti plac foarte mult fantazmagoriile prm-iste. Ti-ai luat medicamentul pt astazi? Dute si citeste "teoria continuitatii daco-romane" ca probabil te va linistii :)
georgel, 4 iulie 2011
pertinenta observatia ta, burebista, acest lucru este valabil si in restul judetului, acolo unde inca s-a ajutat masiv !
mamma mia, 4 iulie 2011
@burepista Esti cam sarit tati. Nu te doare undeva?
ileana, 4 iulie 2011
ASTA ESTE ROMANIA DE ASTAZI! REALITATEA ESTE CA ELEVII NU INVATA DELOC TOTI SE DUC PE VARIANTA -- LASA CA O SA COPIEM ,EXLUD ACEI ELEVI SARGUINCIOSI. PROFESORII NU AU NICI O VINA DACA COPII DIN ZIUA citeste integral
burebista, 4 iulie 2011
Daca ar fi montat camere in judetele COVASNA si HARGHITA nu stiu care ar fi fost rezultatele.Daca d-na IRMA ar fi corecta ne-ar explica cum se face ca elevii de la MKES care in proportie de cel putin citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.