ACTUALITATE 17 ianuarie 2022

Elevii covăsneni sunt îndemnați să acorde feedback semestrial profesorilor

de David Leonard Bularca | 1178 vizualizări

Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Covasna îi îndeamnă pe elevii covăsneni să acorde feedback profesorilor pentru semestrul I al anului școlar 2021-2022, scopul fiind creșterea calității procesului educațional. Președintele CJE Covasna, Marian Calcea, spune că elevii trebuie să își exprime opinia despre orele desfășurate de profesori într-un mod obiectiv și cu un limbaj adecvat. 

Feedback-ul poate fi oferit atât în format online, cât și în format fizic și este important să se respecte caracterul anonim al acestora, a precizat președintele CJE Covasna, Marian Calcea. 

„Legat de pașii pentru acordare, aceștia sunt următorii: fiecare profesor diriginte le transmite elevilor ziua sau zilele în care se va colecta feedback de la fiecare clasă. Ulterior, aceștia completează formularele de feedback, fie în format online, fie în format fizic. Fișele completate în format fizic sunt colectate de profesorul diriginte, care le analizează și transmite rezultatele cadrelor didactice vizate în termen de 10 zile de la colectare, respectând bineînțeles, confidențialitatea și caracterul anonim al acestora. După, la începutul semestrului, profesorul trebuie să discute cu elevii de la fiecare clasă rezultatele analizei, în vederea înțelegerii și în mod cert a îmbunătățirii aspectelor problematice semnalate de elevi. Iar în final, dirigintele analizează rezultatele la nivel de clasă și redactează un raport general pe clasă care este supus dezbaterii cadrelor didactice din consiliul clasei, constituit în baza prevederilor art. 57 din ROFUIP”, a explicat, pentru Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro, Marian Calcea. 

„De asemenea, este de menționat faptul că elevii trebuie să acorde feedback-ul într-un mod obiectiv, cu un limbaj decent, iar opiniile exprimate să fie justificate”, a precizat reprezentantul elevilor covăsneni. 

Marian Calcea a adăugat și că oferirea feedback-ului către profesori „are o importanță deosebită”.

„Cu toate că Statutul Elevului prevede demult acest drept, de abia anul trecut s-a aprobat o Metodologie clară privind acordarea feedback-ului legat de activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar. Îmbunătățirea actului educațional stă la baza comunicării. De aceea, colectarea acestor fișe anonime are o importanță deosebită, având ca scop creșterea calității procesului educațional, dar și întărirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces”, a mai declarat președintele CJE Covasna. 

Semestrul I al anului școlar 2021-2022 s-a încheiat săptămâna trecută, vineri, pe 14 ianuarie. De luni, 17 ianuarie, elevii s-au întors la școală, pentru semestrul al II-lea. Aceștia nu au mai avut vacanța obișnuită de o săptămână între semestre, din cauza închiderii forțate a școlilor în toamna anului trecut, pe fondul creșterilor cazurilor de COVID-19. 

La nivelul județului Covasna, toți preșcolarii și elevii pot merge fizic la școală în săptămâna 17-21 ianuarie, pentru că gradul de ocupare al paturilor din spitale destinate pacienților cu COVID-19 era, sâmbătă, de 15,49%, conform Prefecturii Covasna. 

Sursa foto: Ionela Gabriela Cristian, grafician în Biroul de Presă al CJE Covasna

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.