ACTUALITATE 22 ianuarie 2013

Electrica a încheiat cel mai bun an în Covasna

de Székely Emőke | 1792 vizualizări
Aproape tot profitul de anul trecut a fost reinvestit pentru modernizarea rețelei de electricitate din județ. Consumatorii sunt despăgubiți în caz că li se defectează aparatele din vina societății. Conducerea Electrica Covasna este de părere că anul 2012 a fost cel mai bun din istoria societății...

Aproape tot profitul de anul trecut a fost reinvestit pentru modernizarea rețelei de electricitate din județ. Consumatorii sunt despăgubiți în caz că li se defectează aparatele din vina societății.

Electrica a încheiat un an de succes în CovasnaConducerea Electrica Covasna este de părere că anul 2012 a fost cel mai bun din istoria societății, iar directorul Józsa Csaba afirmă că au planuri mari şi pentru acest an, și speră că la finele lui 2013 să poată spune că au încheiat un an și mai bun.

Lucrări de modernizare

„Anul trecut aproape tot profitul înregistrat a reintrat în sistem, banii i-am reinvestit pentru modernizarea rețelei de electricitate din județ. Consider că pe primul loc din punct de vedere al importanței este schimbarea celor două linii de la Vârghiș. Acestea au fost ultimele transformatoare de 6 kV din județ, acum toate sunt de 20 de kV. În acest proiect a fost implicată toată zona Baraoltului, iar numărul de transformatoare schimbate este de 24” – a declarat directorul Electrica, Józsa Csaba. Acesta a mai spus că anul trecut au mutat contoarele de la 2.318 abonați din apartamente în scările de bloc pentru ca angajații Electrica să le poată citi fără probleme. De asemenea au fost îmbunătățite nivelele de tensiune ale liniilor electrice aeriene din mai multe zone ale județului.

Electrica a încheiat cel mai bun an în Covasna

Defecţiuni rezolvate mai repede

Tot anul trecut, Electrica a instalat o sală dotată conform ultimelor standarde, de unde se pot vedea online problemele apărute în rețea. Józsa Csaba spune că prin această investiție timpul de intervenție în cazul defecțiunilor a scăzut radical pentru că specialiștii în electricitate nu mai trebuie să caute defecțiunea ivită, ci o văd pe monitor și știu exact unde trebuie să intervină. „Până acum căutam locul defecțiunii chiar și timp de câteva ore, acum știm în câteva minute unde trebuie să trimitem oamenii” – spune Józsa.

Fără cabluri aeriene

În Sfântu Gheorghe a fost schimbată o mare parte a stâlpilor de electricitate, iar odată cu înlocuirea lor cablurile au fost montate în pământ. Directorul Electrica spune că societatea pe care o conduce pune accent și pe estetică, de aceea i-a somat pe cei de la firmele de telefonie și televiziune prin cablu să taie firele pe care nu le mai folosesc de pe stâlpi, iar acolo unde cablurile de electricitate sunt mutate în pământ, trebuie să le mute și ei. Procesul de schimbare a stâlpilor va continua și în acest an.

Despăgubiri pentru cei îndreptățiți

Rețeaua de electricitate din județul Covasna este veche de peste 50 de ani, motiv pentru care apar diferite defecţiuni. Directorul Józsa Csaba a declarat că este conștient de faptul că în unele situații oamenii au de suferit din cauza penelor de curent. „Despăgubim acei abonați ale căror aparate electrice și electrocasnice se strică din vina noastră. Aceste lucruri se întâmplă în fiecare an, de aceea în bugetul nostru am inclus un fond special cu această destinație. În cazul în care cineva crede că i s-a ars un aparat din vina noastră, trebuie să sesizeze acest lucru și vom lua măsurile care se impun” – afirmă Józsa. Acesta spune că cetățenii cunosc acest drept, dar de multe ori se întâmplă ca după o pană de curent să vină la Electrica cu diferite aparate vechi, care nu funcționează de mult. „Avem aparatura necesară și oameni specializați care pot detecta problema, așadar vedem clar când, unde și ce probleme au fost, așadar nu au cum să ne păcălească” – spune directorul. Potrivit acestuia, societatea a despăgubit între 50 și 100 de persoane anual.

Sute de debranșări lunar

Józsa Csaba spune că în ultima perioadă s-au înmulțit cazurile în care nu doar consumatorii casnici, ci și cei industriali nu își pot achita facturile. În aceste cazuri abonații pot cere o amânare, dar dacă nici în acest timp nu plătesc, sunt debranșați de la rețea. „Avem între 500-800 de debranșări lunar. De cele mai multe ori abonații plătesc într-un final și au din nou curent, sunt foarte rare acele situații în care cineva rămâne fără curent electric pe o perioadă de mai multe luni” – spune Józsa.

Directorul a spus că are planuri mari și pentru 2013 – dorește să continue lucrările de modernizare a rețelei și a punctat că gândește pe termen de câțiva ani. „Acum lucrăm la planul pentru anul 2015. Degeaba ai bani dacă nu ai proiecte. Noi avem proiecte și dorim să continuăm drumul început în 2010” – a declarat directorul Electrica.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.