ACTUALITATE 18 ianuarie 2023

Căile ferate: 8 lucrări realizate în Covasna în ultimii doi ani

de David Leonard Bularca | 585 vizualizări

Sucursala Regională de Căi Ferate (CF) Brașov, parte a Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A., cea care se ocupă cu lucrările derulate la nivelul liniilor de tren din România, a realizat în perioada 2020-2022 opt lucrări în județul Covasna. Cele mai multe intervenții au fost de modernizare și reparații, arată o statistică primită de ziarul Observatorul de Covasna și de CovasnaMedia.ro de la Sucursala Regională CF Brașov.

Două lucrări au avut drept scop dotarea cu instalație automată de avertizare a apropierii trenurilor. 

Prima astfel de lucrare a avut loc pe linia 316, Sfântu Gheorghe – Bodoc, la kilometrul 32,540. 

A doua s-a desfășurat între Bodoc și Malnaș Băi, la kilometrul 48,155 și 50,846, arată datele CF Brașov. 

„Dotarea cu o instalație automată de avertizare a apropierii trenurilor cu semibariere a trecerii la nivel (TN) de la km cf 32+540 din stația Sfântu Gheorghe prezintă următoarele avantaje:

- prezența semibarierelor, precum și a indicațiilor acustice și luminoase, face ca indicația de închidere a TN să fie foarte clară și fermă pentru șoferi;

- creșterea traficului rutier a impus adoptarea unor măsuri pentru rezolvarea problemelor la trecerile la nivel, atât din punct de vedere al fluidizării traficului rutier, precum și din punct de vedere al reducerii timpilor de așteptare”, au precizat reprezentanții CF Brașov. 

Înlocuirea instalațiilor BLSAR între Bodoc și Malnaș 

Instalațiile bloc de linie semiautomat (BLSAR) au fost înlocuite pe porțiunea dintre Bodoc și Malnaș cu bloc de linie automată (BLA). Modificarea a fost făcută pentru că, în acest mod, circulația trenurilor este mai sigură.

„Dotarea cu o instalație bloc de linie automată distanței Bodoc – Malnaș Băi a fost realizată din următoarele considerente:

- Instalațiile BLA sunt mai sigure din punctul de vedere al realizării dependenței între stații decât instalațiile BLSAR, întrucât se controlează prin instalație ca linia curentă dintre stații să nu fie ocupată de tren.

- Se elimină necesitatea verificării prin personal de trafic a sosirii integrale a trenului în stația primitoare.

- Împărțirea liniei curente prin sectoare de bloc permite ocuparea liniei curente de mai multe trenuri ce circulă în același sens, crescând substanțial capacitatea tehnică a secției”, au explicat reprezentanții CF Brașov. 

Modernizări ale trecerilor la nivel cu instalații automate de avertizare

Au fost montate instalații automate de avertizare pentru sosirea trenurilor atât pe ruta Malnaș Băi – Bixad Olt, la kilometrul 54,660, cât și pe ruta Tușnad Sat – Sânsimion, la kilometrul 80,107.

„Dotarea cu o instalație automată de avertizare a apropierii trenurilor cu semibariere a trecerilor la nivel de la km cf 54+660 de pe distanța Malnaș Băi – Bixad Olt și 80+107 de pe distanța Tușnad Sat - Sânsimion a fost realizată deoarece:

- prezența semibarierelor, precum și a indicațiilor acustice și luminoase, face ca indicația de închidere a TN să fie foarte clară și fermă pentru șoferi;

- creșterea traficului rutier a impus adoptarea unor măsuri pentru rezolvarea problemelor la trecerile la nivel, atât din punct de vedere al fluidizării traficului rutier, precum și din punct de vedere al reducerii timpilor de așteptare”, se arată în informațiile primite de la CF Brașov. 

Alte reparații ale liniilor

În ultimii doi ani au avut loc și lucrări de întreținere și reparare a semnalelor pe raza Secției CT4 Târgu Mureș, instalația semnalelor Prejmer, Bixad Olt, Sânsimion, Izvoru Mureșului, Reghin şi instalații BLA pe distanța Hărman-Prejmer. 

Aceste lucrări au avut drept scop „menținerea corespunzătoare a stării tehnice a instalațiilor de dirijare a traficului feroviar, astfel încât circulația trenurilor să se desfășoare normal, fără întârzieri față de grafic”.

În același timp, au mai avut loc și două lucrări de amplificare a racordului de alimentare, atât la stația de la Malnaș Băi, cât și la cea de la Bodoc. Lucrările au avut drept scop asigurarea puterii necesare pentru punerea în funcțiune a centralelor electrice din cele două stații.

Totodată, pe tronsonul Malnaș – Siculeni s-au realizat lucrări de reîntregire a rețelei cu fibră optică, pentru „asigurarea comunicațiilor pe fibră optică pe distanța Brașov-Siculeni pentru legăturile telefonice din stații”, au mai transmis reprezentanții CF Brașov, pentru redacția noastră. 

Sursa foto (ilustrativ): unsplash.com 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.