POLITICA 2 decembrie 2020

Din ianuarie începe evaluarea angajaților Consiliului Județean

de Iulia Drăghici - Taraș | 1234 vizualizări

Se vor face și angajări pe unele departamente, iar modelul „Bihor” nu se va aplica și aici ​

Un sistem de evaluare a performanței angajaților din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Covasna va fi implementat începând din ianuarie, a spus vineri, într-o videoconferință de presă, președintele CJ, Tamás Sándor. 

De la 1 ianuarie punem în aplicare. Sincer să vă spun, anul ăsta toată lumea a fost ocupată din februarie cu alegeri locale, parlamentare și așa mai departe, dar în paralel am făcut și acest sistem și din ianuarie o să îl punem și în aplicare”, a spus președintele CJ Covasna, care a precizat și că lipsa performanței va însemna, probabil, tăieri salariale sau rotirea cadrelor. 

Încă nu știm exact până nu finalizăm (n.red. detaliile despre cum va funcționa și ce va însemna), dar cel care a fost mai puțin bun la dezvoltare poate e mai bun la resurse umane, atunci înăuntrul instituției o să avem puțină rotire a cadrelor”, a mai explicat acesta. 

Tamás Sándor a vorbit și despre faptul că numărul actual de angajați din CJ, adică 100, este unul suficient, dar că „ar trebui o mai multă mobilizare a personalului pentru că sistemul actual de funcționare este destul de rigid”. 

Ideea de evaluare a performanței angajaților Consiliului Județean a venit după majorările salariale din 2017. 

Paralela din Bihor 

Întrebat despre situația de la Bihor, unde noul președinte al CJ, Ilie Bolojan a anunțat concedierea până de 1 decembrie a 89 de angajați, Tamás Sándor a spus că acțiunea are, mai degrabă, o miză politică. 

Tot ce s-a întâmplat la Bihor a fost politic. În ultimii 12 ani a fost PSD sau UDMR la guvernarea județului Bihor. Acum a venit domnul președinte Bolojan de la PNL, cu valuri, cutremure, tunete și fulgere și a găsit o nișă profesională să facă loc și pentru alții. Nu e numai o părere personală, pentru că văd și cunosc situația celor din Bihor, din Ardeal, mișcările politice”, a declarat acesta. 

Angajări noi și puncte de întărit 

În cadrul aceleiași videoconferințe de presă, al cărei subiectul principal a fost bilanțul din prima lună de activitate, în noua echipă formată după alegerile din 27 septembrie, s-a vorbit și despre faptul că instituția are 1.930 de angajați, cu mențiunea că 953 sunt la Spitalul Județean de Urgență, 581 la DGASPC Covasna, iar restul la Drumul și Poduri și în alte instituții subordonate. În aparatul de specialitate al Consiliului Județean lucrează aproximativ 100 de persoane. 

La SJU Covasna s-a aprobat scoaterea la concurs a încă 45 de posturi, de la medici, asistenți și personal auxiliar, a mai spus președintele CJ Covasna. 

Tot în același context s-a punctat faptul că organizarea în cadrul instituției a însemnat împărțirea atribuțiilor de coordonare între vicepreședinți și managerul județului, dar și că în următoarea perioadă se va pune accentul pe Direcția de Dezvoltare. 

Domnul Henning, ca și până acum, răspunde de activitatea instituției, relațiile cu toate instituțiile pe care le avem. Nu toată lumea știe că avem în subordine 12 instituții, care includ și Spitalul și Direcția de Asistență Socială și firma de Drumuri și Poduri. (...) Înăuntrul aparatului de specialitate, noul venit  Jakab István Barna, noul vicepreședinte, a primit în subordine Direcția Economică, Direcția de Urbanism și mai nou și Biroul de Achiziții Publice. Aceste direcții, Juridic, Economic și de Dezvoltare lucrează în permanență împreună de altfel, dar o atenție sporită vom avea peste biroul de Achiziții Publice. Sincer să vă spun, munca celor de la Achiziții Publice juridic și tehnic este bună, însă timpul de percutare a fost puțin mai lent și vrem să schimbăm acest lucru. Nu întâmplător, pentru că avem foarte multe proiecte europene în derulare, avem proiecte guvernamentale și desigur, la aceste proiecte se adaugă și proiectele proprii pe care le avem în finanțare proprie. În plus, din anul 2021 începe un nou ciclu financiar, deci vrem ca pe lângă tot ceea ce am făcut până acum să accelerăm, să întărim partea de programe și derularea lor”, a spus președintele CJ Covasna.

Totodată acesta a punctat și că Direcția de Dezvoltare va fi...dezvoltată, pentru că s-au scos la concurs mai multe posturi. 

Trebuie să facem și strategia de dezvoltare, dar în paralel cu acest lucru, în structura Consiliului Județean Covasna deja am format în așa fel încât vom avea și locuri scoase la concurs la Direcția de Dezvoltare. Aici am angajat doi ingineri tineri, care au și puțină experiență într-adevăr și mai avem locuri pentru a scoate la concurs”, a mai spus Tamás Sándor.

Sursa foto: Primăria Sfântu Gheorghe

Distribuie articolul:  
|

POLITICA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.