LIFESTYLE 19 mai 2015

Copiii învaţă mai bine fără smartphone-uri şi tablete

de Covasna Media | 471 vizualizări

Rezultate surprinzătoare au fost obţinute în urma unui studiu al cercetătorilor de la London School of Economics asupra efectului pe care tehnologia digitală îl are asupra elevilor.

„Interzicerea telefoanelor mobile este egală cu suplimentarea orarului săptămânal cu o oră de studiu sau cu cinci zile adăugate unui an şcolar”, arată cercetătorii Richard Murphy şi Louis-Philippe Beland în studiul citat de canalul CNN.

Sistemul clasic, mai performant

Cei doi cercetători au verificat modul în care 91 de scoli din Marea Britanie şi-au adaptat politi­ca internă privind accesul elevilor la cursuri cu telefoane mobile şi tablete.

Datele obţinute din şcolile care au limitat folosirea dispozitivelor digitale de către elevi au fost comparate cu cele din baza de date a testelor naţionale susţinute de elevii cu vârsta până la 16 ani.

În şcolile unde smartphone-urile au fost interzise, rezultatele au fost cu 6,4% mai bune decât în celalalte unităţi de învăţământ.

Impactul s-a văzut cel mai bine în rândul elevilor slab pregătiţi, aceştia obţinând calificative cu 14% mai bune decât în şcolile care nu au interzis gadgeturile în sălile de curs.

„Rezultatele arată că elevii mediocri şi slab pregătiţi pot fi distraşi de smartphone-uri în timpul cursurilor, în timp ce elevii performanţi nu sunt influenţaţi de aceste dispozitive”, susţin cei doi cercetători.

Subiect exploziv

Folosirea telefoanelor mobile în şcoli este un subiect exploziv în orice colţ al lumii, cu părinţii motivând înzestrarea odraslelor cu smartphone prin nevoia de a ţine legătura cu ei, în timp ce profesorii se plâng de întreruperea orelor.

Murphy şi Beland susţin că nu încearcă să demonstreze prin studiul lor că telefoanele mobile şi alte dispozitive nu pot fi folosite în procesul educaţional.

„Există, totuşi, un risc destul de mare ca elevii să se lase distraşi de aplicaţiile prezente pe aceste dispozitive digitale: trimiterea de mesaje, jocuri sau conectarea la reţelele de socializare”, au menţionat cei doi cercetători.

În martie, primarul New Yorkului, Bill de Blasio, a ridicat interdicţia veche de un deceniu privind folosirea telefoanelor mobile în şcoli, lăsând fiecărei instituţii dreptul de a-şi face regulamentul intern.

Cei doi economişti care au desfăşurat studiul din şcolile britanice susţin că măsură ar putea accentua diferenţele din sistemul de învăţământ public din metropolă americană.

(business24.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.