EDUCATIE 27 februarie 2019

Ziua Porților și inimilor deschise la CNMV

de Iulia Drăghici - Taraș | 1774 vizualizări

Toți părinții viitorilor școlari sunt invitați să viziteze clasele și să îi întâlnească pe învățători

Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe organizează joi, 28 februarie, între orele 10:00 și 17:00 Ziua Porților Deschise. Două noi clase de tradițional și una de Step by Step se vor înființa anul viitor școlar la CNMV, astfel că acest eveniment vine în întâmpinarea părinților care vor să fie cât mai bine informați cu privire la una dintre cele mai importante decizii luate pentru viața copilului lor.

Scopul Zilei Porților Deschise este, așadar, acela de a informa părinții cu privire la oferta unității de învățământ, la specificul celor două tipuri de clase care urmează să se formeze, precum și cu privire la activitățile și serviciile pe care cadrele didactice și școala le vor pune la dispoziția viitorilor elevi.

În această zi copiii, însoțiți de părinți, vor putea vizita școala, vor putea intra la ore și vor putea purta discuții cu doamnele învățătoare și conducerea școlii”, ne-au transmis reprezentanții CNMV.

Pentru anul școlar 2019 - 2020, la Colegiul Național „Mihai Viteazul” au fost aprobate 3 clase pregătitoare astfel: 2 clase pentru învățământul tradițional și o clasă pentru învățământul alternativ – Step by Step. Clasele aprobate de către Inspectoratul Școlar Județean Covasna însumează 75 de locuri și vor cuprinde elevi care îndeplinesc condițiile de înscriere în clasa pregătitoare.

Colegiul Național „Mihai Viteazul” reprezintă una dintre principalele unități de învățământ din municipiul Sfântu Gheorghe, cu un mare prestigiu la nivel județean și chiar național. Școala noastră promovează valori reale atât de necesare în formarea și dezvoltarea noilor generații. Un rol important în acest sens îl au cadrele didactice, în cazul de față doamnele învățătoare care vor prelua aceste clase pregătitoare. Calitatea profesională, seriozitatea, experiența, deschiderea spre nou și dăruirea acestora sunt atuurile care ne recomandă în rândul părinților. Nu trebuie omise nici rezultatele pe care acești elevi le obțin la diferite competiții, concursuri școlare sau chiar în activitățile extracurriculare. Și dacă am vorbit despre rezultate, trebuie să spunem că aceste rezultate țin în mare măsură și de calitatea celor care educă. Trebuie evidențiat și faptul că la nivelul ciclului primar, dar nu numai, un aspect pozitiv îl reprezintă preocuparea constantă a doamnelor învățătoare pentru derularea activităților extracurriculare care răspund necesităților de formare și dezvoltare ale copiilor”, a punctat conducerea CNMV.

Învățământ tradițional cu metode moderne de predare

Părinții care se gândesc să intre în echipa CNMV prin înscrierea copiilor la una din clasele de învățământ tradițional trebuie să știe, de la una din învățătoarele care va prelua o nouă generație începând de anul școlar viitor, că aici se aplică metode moderne de predare, care totodată, le permite învățăceilor să îmbine utilul cu plăcutul.

În ceea ce mă privește pot spune că sunt un om obiectiv, consecvent și imparțial și creez o atmosferă de lucru stimulativă în clasă. Munca, perseverența și dăruirea sunt elemente definitorii în cariera mea. Pun un mare accent pe elementele de ordin calitativ și pe dobândirea de către fiecare elev a achizițiilor de bază (cunoștințe, deprinderi, atitudini), precum și pe adoptarea unor metode moderne de predare – învățare – evaluare. Activitățile sunt plăcute și atractive și se desfășoară într-un mediu care dezvoltă încrederea copilului în propriile-i capacități. O preocupare constantă în activitatea mea o constituie asigurarea unui climat de cooperare între elevi, de dezvoltare a spiritului de echipă în rândul acestora, lăsându-le în același timp libertatea de acțiune, de a se educa prin joc, astfel încât procesul de învățare să le permită a rămâne copii cât mai mult timp. În încheiere susțin faptul că învățământul tradițional este un învățământ modern, care face față cu succes exigențelor actuale ale părinților și ale societății în general”, ne-a spus învățătoarea Mioara Dobrilă.

Step by Step sau cei 10 pași spre performanță

Cei care înclină spre o metodă alternativă de învățare trebuie să cunoască faptul că cele două învățătoare de la Step by Step urmăresc 10 pași importanți spre performanță.

În ceea ce ne privește, putem spune că la alternativa educațională Step by Step, cele două cadre didactice de la clasă trebuie să formeze o echipă, ceea ce noi, chiar suntem. Considerăm că părinții trebuie să știe câteva particularități ale acestei alternative – se lucrează pe centre, există o organizare diferită a spațiului care răspunde necesităților copilului, programul este de la 8:00 la ora 16:00, timp în care cele două învățătoare lucrează împreună de 4 ore. Consolidarea noțiunilor predate în activitatea de dimineață se realizează după-amiaza, individual, în perechi și în grup, cu sprijinul cadrului didactic. Practic, prin activitatea la clasă se urmăresc cei 10 pași spre performanță prin: gândire critică, cultivarea talentului, curiozitate, creativitate, încredere, diversitate, expresie de sine, bucurie, ascultare, leadership și responsabilitate. Din experiența anilor trecuți putem spune că această alternativă este o oportunitate pentru elevii din oraș, noi fiind singurele învățătoare care preluăm clasă în această alternativă, la secția română”, ne-au transmis și învățătoarele specializate pe alternativa educațională Step by Step, Gina Dorneanu și Gabriela Calotescu.

Așadar, părinții care vor să fie informați complet și corect astfel încât să ia cele mai bune decizii pentru copiii lor sunt așteptați joi la Ziua Porților și inimilor deschise de la CNMV.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.