EDUCATIE 19 iulie 2011

Titularizare cu brio în Covasna

de Monica Vrânceanu | 151 vizualizări
Cel mai mic judeţ din ţară are două note de 10 la titularizare şi o promovabilitate de aproape 70% Județul Covasna are o promovabilitate de 69,53% la examenul de titularizare din acest an, 210 cadre didactice din cele 302 câte au susținut acest examen reușind să obțină note de trecere. În aceste condiții, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna apreciază că situația profesorilor după examenul de titularizare nu este deloc dramatică, cel puțin nu în ceea ce privește județul nostru. Astfel, din cei 302 candidați

Cel mai mic judeţ din ţară are două note de 10 la titularizare şi o promovabilitate de aproape 70%

Județul Covasna are o promovabilitate de 69,53% la examenul de titularizare din acest an, 210 cadre didactice din cele 302 câte au susținut acest examen reușind să obțină note de trecere. În aceste condiții, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna apreciază că situația profesorilor după examenul de titularizare nu este deloc dramatică, cel puțin nu în ceea ce privește județul nostru.

Astfel, din cei 302 candidați la un post în învățământul covăsnean, 92 au obținut note sub 5, în vreme ce 119 au reușit să obțină note cuprinse între 5 și 6,99, iar alți 91 dintre aceștia au obținut note de peste 7.

O realizare pentru județul nostru o reprezintă însă faptul că aici au fost obținute două dintre cele 26 de note de 10 existente în întreaga țară. Titularizarea s-a desfășurat în două centre de examinare, sub supraveghere video, lucrările fiind corectate de profesori universitari.

 

Concurenţă mare la educatoare și profesori de limba română

IȘJ Covasna a avut disponibile în acest an un număr foarte scăzut de posturi titularizabile - 62, iar numărul candidaților a fost mult mai mare, mai ales pe undele discipline, drept pentru care cei 91 de candidați care au obținut note de peste 7 vor fi repartizați pe posturile titularizabile în funcție de nota obținută. În ceea ce privește numărul posturilor netitularizabile, acesta a fost mult mai mare, rezervate sau vacante pe un an sau doi și urmează să fie ocupate de către cei care nu au reușit să obțină peste 7 la examen.

Inspectorul școlar adjunct al județului, Maria Băilă, a declarat că cea mai mare concurență a fost pentru posturile de învățător preșcolar (educator) în limba maghiară, unde 65 de candidați au concurat pentru numai 7 posturi, pentru învățător limba maghiară, unde concurența a fost de 41 de candidați pentru 4 posturi titularizabile și profesor de limba și literatura română, unde au existat 24 de candidați pentru 6 posturi. Dintre cei 65 de candidați pentru educator limba maghiară, 14 au obținut note peste 7, în vreme ce la învățător limba maghiară, din 41 au obținut note peste 7 doar 15 candidați. O situație mai aparte este la profesor de limba și literatura română, unde numai 5 candidați au obținut note de titularizare, în vreme ce numărul posturilor disponibile era de 6.

 

Biologie de nota 10

Cele două note de 10 obținute în județul nostru aparțin ambele de disciplina Biologie, fiind obținute de două candidate pentru secția maghiară, Dullo Agnes Terezia și More Eniko Noemi, prima dintre cele două fiind o absolventă de studii superioare din 2010, care între timp și-a completat studiile prin modulul pedagogic necesar intrării în învățământ.

Din păcate însă, printre candidații la un post în învățământul covăsnean și care nu au reușit să se califice nici măcar pentru un post de suplinitor din cauză că nu au obținut nota de trecere de 5 se numără și profesori care au luat note de puțin peste 1 și 2, foarte multe dintre notele mici fiind la disciplina Psihopedagogie specială, dar și la alte discipline precum Educație fizică și sport sau chiar Limba și literatura română.

În ceea ce privește subiectele examenului de titularizare, cei care nu au reușit să obțină note de trecere nici măcar pentru suplinitor spun că acestea au fost foarte grele, însă inspectorii de specialitate spun că părerile sunt subiective, depinzând desigur de evaluarea proprie pe care și-a făcut-o fiecare candidat.

”Subiectele au avut un grad de dificultate normal pentru cineva care dorește să devină profesor, pentru că nu se putea să aibă același grad de dificultate ca și subiectele de Bacalaureat. Sigur, la Limba și literatura română, de exemplu, se pare că gradul de dificultate a fost mai mare, dar până la urmă este normal să fii pus în dificultate dacă-ți dorești să devii profesor”, a declarat Maria Băilă.

 

Fără necalificaţi în învăţământul covăsnean

Potrivit acesteia, cea mai importantă realizare prin titularizarea din acest an este aceea că în învățământul covăsnean nu vor mai exista profesori necalificați, fie că aceștia sunt sau nu titulari pe post.

Examenul de titularizare organizat în urmă cu câteva zile a fost ultimul de acest gen, de anul viitor urmând ca școlile să organizeze examenele de ocupare a posturilor vacante titulare sau nu, conform noii Legi a Educației.

Candidații nemulțumiți de notele obținute la examen au putut depune contestații până ieri la ora 17, urmând ca lucrările să fie reanalizate și rezultatele finale să fie afișate la centrele de examinare pe 21 iulie. Potrivit datelor oferite de IȘJ Covasna, au fost depuse 51 de contestații; dintre acestea, cele mai multe, adică 9, s-au depus la Psihopedagogie specială, 8 la învățământul preșcolar în limba maghiară, 6 la Limba și literatura română și 5 la Limba engleză. După rezolvarea contestațiilor, va urma repartizarea pe posturi.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
burebista, 21 iulie 2011
Mic sau mare Covasna sub obladuirea d-nei IRMA are un invatamant de o calitate indoielnica.Singurul criteriu care-l pune in pzitii fruntase este CORUPTIA generalizata si felul prin care aceasta este citeste integral
, 20 iulie 2011
@ Cecile Cel mai mic judet din Romania este Covasna - dupa numarul populatiei... pentru ca suprafata este irelevanta in cazul de fata citeste integral
cecile, 20 iulie 2011
cel mai mic judet este Ilfov :)
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.