EDUCATIE 20 aprilie 2021

Simularea Evaluării Naționale: peste 57% dintre elevii covăsneni au luat peste 5

de Iulia Drăghici - Taraș | 485 vizualizări

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale, afișate la finalul săptămânii trecute, arată că în 2021 au fost mai mulți elevi covăsneni care au luat medii peste 5 decât în generațiile trecute. Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna informează că rata de promovare a fost de 57,33%. Nu a fost, totuși, nicio medie de 10, iar cei mai mulți elevi au avut note între 5 și 7. 

Informațiile publicate de IȘJ Covasna duminică, 18 aprilie, mai arată și că medii peste 5 la Limba și literatura română au luat 40,99% dintre candidați, la Limba și literatura maternă 79,28%, iar la matematică 57,93%. 

Medii între 9 și 9,99 au obținut 15 elevi, între 8 – 8,99 au avut medii 105 elevi, între 7 și 7,99 – 197 de elevi, între 6 și 6,99 – 264 de elevi, iar între 5 și 5,99 - 295 de elevi (cei mai mulți). Note sub 5 au avut 652 de elevi, iar peste 5 au avut 876. 

La simulare au fost înscriși 1739 de elevi din județul Covasna, dar au participat doar 1528 la toate probele examenului. 

La procentul mediilor peste 5 se observă o creștere față de generațiile anterioare, potrivit acelorași date furnizate de IȘJ Covasna. În 2017 au fost 49,97 % dintre participanți care au avut medii peste 5, în 2018, 46,42%, iar în 2019, 54,91%. 

La nivel național, procentul mediilor mai mari sau egale cu 5 este de 65,6, tot în creștere față de anii anteriori (în 2019 a fost 53,1%). 

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1%) și în județele Cluj (77,6%), Argeș (71,5%), Brăila (71,3%) și Prahova (69,9%), arată Ministerul Educației. 

Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII) în anul 2021, rezultatele obținute de elevii care au participat la probele scrise (29 - 31 martie 2021) au fost afișate în 16 aprilie. 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.