Proiect de aproape 16.000 de euro încheiat cu succes de CJRAE Covasna
Proiectul „From an integrative to an inclusive school” (tradus și adaptat: „De la o școală care se luptă pentru integrare la una care se luptă pentru incluziune)”, în valoare de 15.600 de euro, a fost implementat de Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională (CJRAE) Covasna. Peste 50 de specialiști din școlile covăsnene au avut parte de formare, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției noastre.
Printre obiectivele proiectului s-a numărat și creșterea gradului de incluziune, conform CJRAE Covasna.
„În cadrul Mecanismului Financiar 2014-2021, Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Covasna a câștigat finanțare sub contractual 2021-EY-PMIP-0001 pentru proiectul „From an integrative to an inclusive school”, al cărui obiectiv specific a fost:
- creșterea cu 15% a numărului de școli primare și gimnaziale din mediul rural cu un mediu de învățare incluziv, începând cu anul școlar 2022-2023, facilitată prin participarea a 5 consilieri școlari la activități de învățare în cadrul mobilității în Islanda;
- creșterea cu 10%, începând cu anul școlar 2022-2023, a numărului de școli care vor adopta și cultiva o perspectivă incluzivă în educație”, conform comunicatului de presă.
Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 12 luni.
„Proiectul cu o durată de 12 luni, respectiv 1.3.2022-28.2.2023, a cuprins trei etape de realizare: etapa de organizare, efectuarea mobilității și realizarea unui set de activități locale. Această ultimă etapă, la rândul ei, a cuprins realizarea unei campanii de conștientizare, a unor sesiuni de formare, a unui material metodico-științific și a unei conferințe de diseminare”, conform comunicatului de presă.
Printre beneficiile proiectului se numără „creșterea vizibilității instituționale la nivel international, dobândirea de experiență în colaborare internațională; dezvoltarea resurselor umane – 5 experți ai CJRAE Covasna formați în practici ale incluziunii; dezvoltarea serviciilor proprii de informare-formare-consiliere în domeniul incluziunii școlare; dezvoltarea etosului incluziunii în instituțiile școlare din județul Covasna”.
Ghidul incluziunii școlare
În cadrul proiectului au fost obținute și o serie de produse care pot fi folosite acum și de alte cadre didactice din județ, fie că au participat la proiect, fie că nu:
- un material de sensibilizare-conștientizare
- un material de formare destinate cadrelor didactice
- un material de informare, Ghidul incluziunii școlare.
Astfel, peste 50 de specialiști au luat parte la cursuri de formare:
„Totodată, proiectul a adus o serie de realizări pentru sistemul de învățământ covăsnean prin:
- familiarizarea a 51 de specialiști (consilieri școlari, logopezi, mediatori școlari) cu practici funcționale de incluziune școlară pentru a putea susține activități interactive bazate pe explorarea diversității și colaborarea eficientă între elevi. În același timp, ne așteptăm ca acești experți ai CJRAE Covasna în viitor să poată analiza situația existentă în unitățile de învățământ în care lucrează, identificând posibilele riscuri, și să inițieze strategii clare de intervenție pentru valorificarea potențialului elevilor, indiferent de nivelul lor de dezvoltare psiho-individuală;
- sensibilizarea a 45 de manageri de unități de învățământ referitor la sarcinile specifice implementării măsurilor de incluziune;
- pregătirea metodică a 36 de responsabili de caz servicii psihoeducaționale din unități care nu beneficiază de servicii de asistență specifică (profesor itinerant și de sprijin, profesor consilier școlar), majoritari din mediul rural, în urma căreia vor putea să adopte o minte deschisă și atitudini pozitive față de toți elevii din clasă și să folosească competențele dobândite pentru a dezvolta un mediu de învățare incluziv, care să pună în valoare potenţialul tuturor elevilor”, se mai arată în comunicatul de presă trimis de CJRAE Covasna.
Sursa foto: CJRAE Covasna