EDUCATIE 15 iunie 2011

Oral fără probleme la Bac

de Monica Vrânceanu | 624 vizualizări
Elevii de clasa a 12-a au trecut zilele acestea prin primele probe ale examenului de Bacalaureat, susţinând probele de competenţe lingvistice la limba română şi limba maternă - maghiară, în cazul judeţului Covasna. Primul examen a fost cel de competenţe lingvistice la limba română, aici înscriindu-se 1.814 elevi, dintre care 1.802 au şi reuşit să obţină calificativul “admis”. Niciun elev din cei care au susţinut examenul de competenţe

Elevii de clasa a 12-a au trecut zilele acestea prin primele probe ale examenului de Bacalaureat, susţinând probele de competenţe lingvistice la limba română şi limba maternă - maghiară, în cazul judeţului Covasna.

Primul examen a fost cel de competenţe lingvistice la limba română, aici înscriindu-se 1.814 elevi, dintre care 1.802 au şi reuşit să obţină calificativul “admis”. Niciun elev din cei care au susţinut examenul de competenţe lingvistice nu a fost eliminat, însă 12 dintre cei înscrişi nu s-au prezentat la acesta.

Din datele furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, 484 dintre elevii care au susţinut acest examen au cunoştinţe medii de limba română, 577 au cunoştinţe avansate şi 738 dintre ei, adică un procent de 40,95%, sunt utilizatori experimentaţi ai acesteia.

La examenul de competenţe lingvistice pentru limba maghiară s-au înscris 1.234 de elevi, însă 7 dintre ei nu s-au mai prezentat, în vreme ce restul au promovat. Astfel, 78 dintre cei care au susţinul acest examen au dovedit că au un nivel mediu de cunoştinţe în limba maghiară, 357 dintre ei sunt avansaţi şi 792 sunt experimentaţi.

Prin comparaţie, se vede clar că în vreme ce la 64,55% dintre cei care au susţinut examenul oral la limba maternă au dovedit că sunt experimentaţi, doar 40,95% dintre cei care au participat la oralul la română pot spune acelaşi lucru.

 

Peste 200 de cereri de echivalare a competenţelor

Cea de-a treia probă a examenului de BAC este cea a competenţelor digitale, urmată fiind de cea a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. Pentru aceaste probe, elevii care au promovat pe parcursul învăţământului preuniversitar examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, respectiv examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale, au beneficiat, la înscrierea pentru susţinerea examenului de Bacalaureat, de dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene, la cerere şi conform metodologiilor.

Purtătorul de cuvânt al IŞJ Covasna, Alis Pop, a declarat că  246 de  elevi au solicitat recunoaşterea şi echivalarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie europeană -  149 de elevi, respectiv a competenţelor digitale - 97 de elevi.

La sesiunea din iunie a Bac-ului s-au încris în judeţul nostru 2.013 absolvenți de liceu; dintre aceștia, 1.371 provin de la secțiile cu predare în limba maghiară,  iar 642 provin de la secții cu predare în limba română.

De la liceele cu frecvență la zi, susţin Bac-ul 1.473 de absolvenți, de la seral 174, de la frecvență redusă 155, iar 211 înscriși provin din promoțiile anilor anteriori. Pe de altă parte, 178 de elevi nu se regăsesc pe lista înscrișilor la Bac față de numărul celor care au început anul școlar 2010/2011, semn că aceștia sunt în corijențe sau au rămas repetenți.

Pentru examenul de Bacalaureat din acest an, IȘJ Covasna a mobilizat aproximativ 500 de cadre didactice.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Gobi, 16 iunie 2011
Bun titlu "profesionistilor"
mioaraa, 15 iunie 2011
referitor la paragraful 5 al articolului, acea impartire pe procente nu este valabila, avand in vedere ca la proba de competente lingvistice la lb. romana au participat si vorbitorii de lb. maghiara, citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.