EDUCATIE 25 octombrie 2018

IȘJ Covasna, atent la educația profesorilor din școli defavorizate

de Iulia Drăghici - Taraș | 182 vizualizări

Un proiect de peste 6,6 milioane de lei se implementează în parteneriat cu IȘJ Mureș și Universitatea din Pitești

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna implementează un proiect european dedicat profesorilor din patru școli defavorizate. Programul „Profesori motivați în școli defavorizate” este derulat în parteneriat cu alte două instituții, respectiv Universitatea din Pitești, Argeș și IȘJ Mureș.  Valoarea totală eligibilă a proiectului se ridică la peste 6,6 milioane de lei. 

Școlile din județul Covasna vizate direct de proiectul în discuție sunt Școala Gimnazială Specială Sfântu Gheorghe, Școala Gimnazială „Benkő József” din Brăduț, Școala Gimnazială „Konsza Samu” din Bățanii Mari și Școala Gimnazială „Máthé János” din Herculian.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea competențelor profesionale și transversale ale personalului didactic, personalului de sprijin și managerilor școlari la nivelul județelor Argeș, Covasna și Mureș, creșterea motivației și a stabilității pe post a acestora în vederea îmbunătățirii calității educației, prevenirii și reducerii fenomenului de părăsire timpurie a școlii”, arată un comunicat de presă transmis de IȘJ Covasna.

Proiectul evidențiază și o serie de obiective specifice, printre care optimizarea competențelor profesionale și transversale ale celor 400 de participanți prin furnizarea de programe integrate de formare continuă, care să conducă la schimbări pozitive, valori, atitudini și comportamente dezirabile, la creșterea motivației, la reducerea fenomenului părăsirii timpurii a școlii și îmbunătățirea frecvenței, a rezultatelor școlare ale elevilor și a practicilor educaționale în școlile dezavantajate.

De asemenea, coordonatorii programului își propun și „stimularea resursei umane calificate să lucreze în școlile țintă prin sprijinirea mobilității a 180 profesori, încurajarea transferului de competențe și practici dobândite la programele de formare continuă și la programele de conversie profesională, direct, la locul de muncă și acordarea a 50 de stimulente pentru performanța profesorilor din școlile defavorizate pentru creșterea motivației și a stabilității pe post a acestora”, mai arată în comunicatul de presă.

Proiectul se derulează pe o durată de 30 de luni, între 9 mai a.c. și 8 noiembrie 2020.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.