EDUCATIE 26 aprilie 2024

Elevii de la „Plugor Sándor”, mobilizați pentru combaterea bullyingului

de Mirela Cara Dragu | 1439 vizualizări

Pentru elevii Liceului de Artă „Plugor Sándor” din Sfântu Gheorghe, dimineața zilei de joi a fost marcată de emoția și buna dispoziție cu care au inaugurat „Banca prieteniei” și „Traseul senzorial”, amenajate în cadrul unui proiect mai amplu de combatere a bullyingului și a violenței în școală, denumit „Toleranța, calea către acceptare”. Acesta a primit finanțare în cadrul campaniei „Împreună prindem curaj”,  inițiate de Ministerul Educației care, între altele, urmărește prioritizarea activităților de prevenire și reducere a faptelor de violență, în cadrul programului „Şcoala altfel”.

Coordonați de profesoara de dans Zsigmond Zsanett, elevii și profesorii, îmbrăcați în albastru, culoare ce simbolizează toleranța, și-au unit joi dimineață pașii într-un dans coordonat, în semn al unității, al solidarității și al dorinței lor de a schimba lumea din jur. Momentul a fost urmat de mărturisiri tulburătoare ale elevilor care au fost victime ale bullyingului, dar și ale celor care au recunoscut că au făcut bullying și au realizat consecințele acțiunilor lor. În acest cadru, empatia și comunicarea au fost în centrul atenției, iar fiecare istorisire a contribuit la înțelegerea mai profundă a impactului acestui fenomen tot mai răspândit.

Pentru a marca evenimentul mai bine, coordonați de învățătoare și diriginți, elevii au venit „înarmați” cu pancarte realizate chiar de ei, prin intermediul cărora au urmărit să transmită mesaje imperative de stopare a bullyingului. De asemenea, ei au participat la inaugurarea „Băncii Prieteniei”, pe care cei care se simt singuri, sau care sunt prea timizi pentru a interacționa cu colegii, se pot așeza pentru a-și exprima deschiderea de a se împrieteni cu ceilalți.

O manieră originală de a cultiva empatia copiilor și de a-i ajuta să înțeleagă modul diferit în care fiecare dintre noi reacționăm la stimulii externi este „Traseul Senzorial”. Călcând desculți pe diferite tipuri de material de pe traseul respectiv, elevii au simțit pe propria piele că fiecare individ reacționează diferit nu doar la factorii externi, ci și la bullying, ceea ce i-a ajutat să înțeleagă de ce este important să fie mai atenți și mai îngăduitori cu cei din jur.

Activitățile derulate joi sunt doar o parte din lista de activități incluse în proiectul „Toleranța, calea către acceptare”, inițiat de consilierul școlar Para Noémi și colegele sale. Aceasta este de părere că inițiativa va aduce speranță în lupta împotriva bullyingului, demonstrând totodată că solidaritatea și empatia sunt mijloacele perfecte prin care nedoritul fenomen poate fi stopat.

Ideea noastră era să atragem cumva copiii într-un loc unde se simt bine, să facem ceva ce poate să rămână aici, în școală, să putem folosi și pe viitor. (...) Problematica bullyingului era și până acum. Acum avem un nume pentru bullying. Sunt persoane care confundă bullyingul cu agresiunea, cu conflictul sau cu tot felul de interacțiuni între copii, despre care se spune că sunt bullying. (...) De obicei, fenomenul bullying este doar între copii. Deci, când vorbim despre bullying, vorbim despre interacțiunea elevilor. Ceea ce e între un adult și un copil, chiar dacă spunem noi că e bullying, e de fapt un abuz, e altceva, deci intră într-o altă sferă, dar să știți că, în școala noastră, copiii înțeleg acest cuvânt. Am avut foarte multe activități legate de bullying”, a declarat Para Noémi.

Proiectul coordonat de Para Noémi a fost gândit și este implementat cu sprijinul președintelui CPEV, Naum Roxana-Maria, și implică o echipă dedicată formată din profesorii: Abod Annamária, Kerezsi Gyopár Iringó, Hollanda Noémi, Suiu Éva, Szabó Ágnes și Sántha Lenke.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.