EDUCATIE 26 iulie 2017

CNMV, coordonator într-un proiect european de 129.000 de euro

de Iulia Drăghici - Taraș | 2004 vizualizări

Școli din șapte țări europene sunt membre în proiectul care va fi coordonat de Colegiul Național „Mihai Viteazul”

Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe va participa anul școlar viitor, în calitate de coordonator, la proiectul european de parteneriat strategic cu şcoli din șapte țări ale Uniunii Europene, respectiv Portugalia, Italia, Grecia, Suedia, Polonia, Bulgaria și România. Proiectul este numit „Different backgrounds - same opportunities in today's Europe” (din engl. Contexte diferite – aceleaşi oportunităţi în Europa de azi). Acesta este finanțat prin programul Erasmus+ cu 128.990 euro, sumă ce acoperă cheltuielile întregului proiect.

Profesorii Colegiului Național „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe muncesc de zor și în vacanța de vară. Zilele acestea tocmai au împărtășit vestea că au primit șansa de a fi coordonatori într-un proiect care vizează șapte școli europene.

„Obţinerea finanţării pentru acest proiect este pentru noi o mare realizare care se datorează insistenţei noastre de a nu renunţa, chiar dacă şi în anii trecuţi am aplicat fără un rezultat pozitiv. Am lucrat în echipă cu colega mea Constanţa Balog care are o experienţă mult mai bogată în scrierea şi derularea acestor proiecte internaţionale care implică atât un efort considerabil, cât şi o mare responsabilitate. (...) În contextul actual în care tot mai mulți oameni se confruntă cu discriminarea și excluderea în școli, comunitate sau țară, prin activităţile propuse încercăm să încurajăm includerea elevilor din medii vulnerabile, deschiderea tuturor elevilor la problemele altora și creșterea competenței cetățenești. Pornind de la cele afirmate, noi ca şcoală considerăm că acest proiect este un câștig în primul rând pentru elevii noștri, pentru colectivul de cadre didactice, dar şi pentru comunitatea locală. Astfel vom contribui și noi la promovarea imaginii atât a colegiului nostru, cât şi a oraşului nostru în ţările partenere”, ne-a spus directorul adjunct al CNMV, profesoara și coordonatoarea proiectului, Maria Băilă.

Proiectul vizează incluziunea socială a grupurilor vulnerabile

Scopul proiectului european este de a încuraja incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, sensibilizarea elevilor la problemele altora și formarea și dezvoltarea spiritului cetățeniei democratice.

„Proiectul se va focaliza pe două dintre cele mai importante priorități ale „Strategiei europene   de  cooperare  în educație și formare până în anul 2020” și anume egalitatea, coeziunea socială și cetățenia activă precum și creativitatea, inovația și antreprenoriatul. Am avut în vedere și alte aspecte formulate de Consiliul Europei, care se încadrau cel mai bine în tema proiectului și care se regăsesc la toate școlile implicate – incluziune socială, promovarea dobândirii de competențe și abilități, suport instituțional în abordarea problemelor cu care se confruntă  grupurile vulnerabile (social, economic, etnic), migranții sau refugiații. Proiectul evidenţiază necesitatea de a dezvolta și promova valorile europene în rândul elevilor și profesorilor”, ne-a explicat și profesoara Constanța Balog.

Potrivit coordonatorilor, cele mai importante beneficii ale acestui proiect vor fi nu doar câștigarea experienței în coordonarea de proiecte europene, dar și înțelegerea multiculturalității în rândul elevilor și profesorilor implicați sau găsirea de soluții pentru problemele comune întâlnite în cele șapte școli europene.

Beneficiari: elevi, profesori și comunitatea locală

În ceea ce privește beneficiarii, Constanța Balog ne-a spus: „Proiectul va implica în jur de 18 elevi și 3 profesori care vor participa la întâlnirile de proiect. Numărul beneficiarilor indirecți este mult mai mare, deoarece la nivelul unităţii vor avea loc mai multe activităţi cu un mare impact la nivelul întregii comunităţi şcolare. Deoarece este un proiect de parteneriat, în fiecare țară va avea loc câte o întâlnire de proiect unde se vor prezenta diferite materiale lucrate de elevi și profesori pe temele stabilite anterior. Spre exemplu, în Italia, prin metode non formale precum Story Telling, va fi abordată tema migrațiilor contemporane, în România, prin metoda Teatru forum vom aborda „Egalitate și oportunități – A trăi într-o comunitate multietnică”, în Grecia prin metoda Dezbaterii va fi abordată tema „Egalitatea ca valoare democratică de-a lungul timpului – Între percepție și realitate”, în Bulgaria „Folosirea CLIL în abordarea proiectelor antreprenoriale în școală“, în Suedia un seminar privind „Metode eficiente de integrare a refugiaților“ etc.”

Proiectul este unul de durată, se va derula pe o perioadă de 2 ani, astfel că va începe la 1 septembrie 2017 și se va încheia la 30 august 2019.

 

Teme articol: proiect CNMV educatie
Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.