Cadrele didactice covăsnene se întorc în bănci, pentru un atelier despre Școala secolului XXI
Un atelier numit ,,Şcoala Incluzivă – Şcoala secolului XXI - Provocări și dileme’’ va avea loc joi, 7 aprilie a.c., în intervalul orar 8:30 – 17:00, în sala festivă a Liceului Tehnologic ,,Puskás Tivadar’’. Acesta va fi susținut de doamna conf. univ. dr. Voinea Mihaela de la Universitatea Transilvania din Brașov.
Proiectul CRED se adresează cadrelor didactice care își desfășoară activitatea la nivel de învățământ primar și gimnazial.
La nivelul județului Covasna participă 45 de invitați: directori și directori adjuncți ai unor școli din județ și metodiști ai Inspectoratului Școlar Județean Covasna, precum și reprezentanți ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Covasna (CJRAE) și ai Fundației Creștine Diakonia, secțiunea responsabilă pentru persoane cu dizabilități.
„Evenimentul din data de 7 aprilie 2022 marchează organizarea celui de-al doilea workshop din subactivitatea A4.3 a CRED, „Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea Curriculumului Național” din proiectul ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED“, transmite echipa de experți CRED a județului Covasna.
„Atelierele CRED – Bune practici în educație” sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România. La nivel național sunt programate 45 de workshop-uri, care se desfășoară în intervalul lunilor martie – mai 2022.
Potrivit site-ului oficial CRED, obiectivul general al proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” este „prevenirea părăsirii timpurii a școlii, prin măsuri sistemice de aplicare inovativă și sustenabilă a noului curriculum național, urmărind creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul preuniversitar primar și gimnazial.“
„Anul trecut, în perioada mai – iunie 2021, proiectul CRED a organizat prima serie de 45 de astfel de workshopuri, din totalul celor 90 vizate și asumate în cadrul proiectului. Evenimentele au fost și vor fi găzduite în fiecare județ al țării și în București, cele 90 de workshopuri fiind programate să se desfășoare pe parcursul a doi ani școlari.
La nivel național, în cadrul celor 90 de workshop-uri, este vizată participarea unui număr de 4.500 persoane, dintre care: personal didactic din învățământul preuniversitar primar și gimnazial - dezvoltatori de curriculum (inclusiv în format digital), autori de manuale școlare sau de alte materiale didactice (inclusiv în format digital), reprezentanți ai partenerilor sociali etc.
Fiecare eveniment are caracter interactiv, fiind urmărită valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie. De asemenea, formatul facilitează reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare“, a mai transmis echipa de experți CRED a județului Covasna.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Se implementează la nivel național și are 12 parteneri (instituții publice): Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.
Diana Pantelimon
Sursa foto: Facebook/Proiectul CRED