EDUCATIE 14 mai 2020

12% dintre elevii covăsneni nu au acces la școala online

de Iulia Drăghici - Taraș | 2131 vizualizări

Statistica este realizată la nivel declarativ, punctează inspectorul școlar general 

Cea mai nouă statistică centralizată la nivel județean de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna arată că numărul elevilor care nu dețin dispozitive care să le permită participarea la școala online se ridică la 2986. Este vorba despre 12% din totalul elevilor covăsneni. 

Bilanțul, care conține date de la fiecare școală din județ, arată și că 27% dintre elevi au laptopuri, 3% - tablete, 46% învață cu ajutorul telefonului inteligent și 12% - cu computer tip desktop. 

Statistica vizează 25.174 de elevi covăsneni și nu îi include pe cei din învățământul preșcolar.

Inspectorul școlar general, Kiss Imre, care a prezentat datele miercuri, într-o conferință de presă, a explicat că majoritatea elevilor care nu au niciun fel de dispozitiv pentru a învăța sunt din 10 școli din județ. 

Cifrele, totuși, la nivelul școlilor sunt interesante. Din aproximativ 3.000 de astfel de situații, 1.726 sunt doar din 10 școli, de exemplu. Avem 77 de unități cu personalitate juridică, iar mai mult ca jumătate provin din 10 școli. Pot să vă spun și câteva exemple: Școala Gimnazială „Romulus Cioflec” Araci – 617, „Néri Szent Fülöp”” – 354, Máthé János -Herculian – 111, sunt mai mulți la Sânzieni – 127, Brăduț, cu Doboșeni – 147. În rest, sunt școli din care un copil nu are, sunt școli în care toți dețin măcar un astfel de instrument digital. Comparând situația la nivel de țară, din acest punct de vedere, și județul Covasna este la ceea ce se întâmplă la nivel de țară. În mod sigur sunt județe unde procentajul este mai mare sau poate sunt județe unde procentajul este puțin mai mic, dar după cunoștințele mele, 9 – 15% cam este intervalul la nivel de țară”, a spus Kiss Imre. 

Inspectorul școlar a punctat că datele sunt obținute după declarații și nu sunt verificate punctual. „Nimeni nu s-a dus în familie să vadă dacă respectiva familie are vreun instrument digital. Deci este declarativ. În măsura în care Ministerul va achiziționa tabletele, conform Hotărârii de Guvern, în mod sigur că va fi urmat și de o metodologie și de o procedură mai riguroasă prin care aceste echipamente achiziționate de către Minister și transmise la școlile solicitante să ajungă la elevi. Practic elevii trebuie să împrumute de la școală echipamentul și răspund de el”, a subliniat Kiss Imre. 

Mai mulți copii la un dispozitiv

Statistica nu ține cont nici de faptul că în familie ar putea fi mai mulți copii care lucrează la un singur dispozitiv, a spus inspectorul, explicând că solicitarea Ministerului nu a prevăzut acest tip de informație. „A fost doar să completăm datele elevilor care dispun și nu dispun de terminale de tip desktop, laptop, tablete sau smartphone. Cred că în aceste cifre, în funcție de datele obținute de școli și diriginte se regăsesc și frați și surori. Depinde de școală în ce măsură a reușit să obțină informațiile necesare. E o situație dificilă pentru o familie cu trei copii de vârstă școlară, de exemplu, care trebuia să participe în această perioadă la școală, iar telefonul mamei nu era chiar suficient. Dacă vrem să asigurăm șanse egale pentru toți copiii, trebuie să avem în vedere și acest lucru”, a spus inspectorul. 

Donații limitate în urma apelului lansat de IȘJ

În ceea ce privește apelul de donații de dispozitive lansat de Inspectorat recent, se pare că o singură persoană fizică a donat un laptop către IȘJ. „Încă nu am întrebat dacă școlile au fost contactate după apariția apelului. Înainte au fost punctual situații în școli în care au reușit să rezolve în cazul unor elevi participarea la activitatea de predare-învățare online. Dar așa în mare să fiu sunat și să ni se ofere astfel de echipamente nu s-a întâmplat”, a spus inspectorul. 

Guvernul României a adoptat în ședința de guvern din 7 mai, la propunerea Ministerului Educației și Cercetării, o hotărâre privind suplimentarea bugetului ministerului cu suma de 150 de milioane de lei pentru anul 2020, pentru achiziția de dispozitive electronice conectate la internet, necesare dotării unităților de învățământ preuniversitar de stat. „Obiectivul Ministerului Educației este să asigure accesul la activitățile didactice la distanță elevilor din medii defavorizate, înmatriculați în unitățile de învățământ preuniversitar”, a transmis Ministerul printr-un comunicat de presă. 

În România, numărul estimat de elevi care au nevoie de aceste dispozitive electronice este de 250.000, mai arată Ministerul Educației. 

Sursa foto: Pexels.com. 

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.