Vasile Neagovici (Sanitas): Situația este dezastruoasă în stațiunea Covasna
Sanitas le reproşează hotelierilor din staţiunea Covasna că nu se implică în atragerea turiştilor
Președintele Sanitas Covasna, Vasile Neagovici, califică actuala situație a hotelurilor din stațiunea Covasna ca fiind una dezastruoasă, cu atât mai mult cu cât, în 23 de ani, conducerile acestora nu au învățat încă să atragă turiștii. În consecință, Neagovici crede că pentru a veni în sprijinul salariaților din turismul covăsnean, Primăria orașului ar trebui să-i provoace la o întâlnire pe administratorii și proprietarii acestor hoteluri, astfel încât stațiunea să înceapă să se miște în mod real și salariații hotelurilor să înceapă să aibă locuri de muncă decente, fără luni întregi de concedii sau șomaj parțial.
Vasile Neagovici a declarat că, în afară de Hotelul Clermont, care face un turism real și mai ridică nivelul Covasnei, nimeni din stațiune nu s-a preocupat în mod real să se adapteze vremurilor moderne și să creeze oferte care să atragă turiștii pe tot parcursul anului. Mai rău, susține Neagovici, toate hotelurile se bazează pe biletele de tratament pentru pensionari și par a nu fi înțeles că aici pot fi atrași și altfel de turiști, care prin strategii corespunzătoare pot da un grad de ocupare inclusiv pe timpul iernii.
„Mulți salariați dintre cei care sunt pe statele de plată ale hotelurilor din Covasna lucrează 7-9 luni pe an, după care intră în concedii fără plată sau în plată cu 75%. Totul e mort iarna, iar salariații sunt vai de capul lor. Hotelierii nu au înțeles în 23 de ani că turiștii mai trebuie și atrași, nu au oferte, nu fac investiții atrăgătoare, nu au nici măcar pliante pe care să le ducă la Centrul de Informare din oraș... Nu se promovează nimic, nu se scot pachete de oferte, timp de 23 de ani s-au bazat pe turiștii care vin prin Casa de Pensii și nu au investit nimic atractiv. Sunt hoteluri care n-au fost în stare să pună repartitoare de căldură, în vreme ce alt hotel, deși are piscină la subsol, nu a reușit în atâția ani să cumpere un purificator pentru apă. În 1994 turismul balnear din Covasna avea 2.500 de salariați, acum mai are vreo 600, e clar că vorbim despre o stațiune în regres”, a explicat Neagovici.
Liderul Sanitas a ținut să sublinieze că fostul primar al Covasnei, regretatul Lőrincz Zsigmond, a dat curs cererii hotelierilor care se plângeau de infrastructura deficitară, astfel că a făcut investiții în infrastructură tocmai pentru a aduce un plus stațiunii.
„Lőrincz Zsigmond a făcut drumurile, nu mai au de ce se plânge din acest punct de vedere. Dar situația tot proastă e, pentru că ei nu se știu promova. I-am spus actualului primar să-i cheme la o discuție pe reprezentanții acestor hoteluri și să le spună că ar fi cazul să se miște lucrurile”, a mai spus Neagovici, arătând că autoritățile locale i-ar putea sprijini pe hotelieri inclusiv prin facilități la impozite.
Contactat telefonic, primarul Covasnei, Thiesz János, s-a arătat de acord cu Neagovici în ceea ce privește discuțiile cu administratorii hotelurilor, dar a ținut să sublinieze că acestea sunt proprietăți private peste care Primăria nu poate interveni în niciun fel.
„Eu nu pot obliga hotelierii să facă investiții, le pot doar sugera. Noi ne-am luptat să avem pârtii de schi tocmai ca să oferim o atracție de iarnă, împreună cu Consiliul Local căutăm să aducem atracții în oraș, dar nu ne putem băga în viața unui manager de hotel”, a mai spus Thiesz.