ECONOMIC 23 mai 2018

Fundaţia Comunitară a lansat primul catalog al produselor şi firmelor autohtone, înscrise în programul „MiNoi“

de Agerpres | 900 vizualizări

Fundaţia Comunitară Covasna (HKA), care a demarat, în urmă cu aproape un an, o campanie de promovare şi încurajare a achiziţionării de produse şi servicii locale, a lansat primul catalog al produselor şi firmelor autohtone înscrise în acest program.

Fundaţia a pus gratuit la dispoziţia firmelor autohtone o siglă prin care pot să-şi marcheze produsele pentru a putea fi mai uşor identificate de către consumatori, iar potrivit conducerii acesteia, până în prezent, 30 de întreprinzători au aderat la această campanie şi folosesc marca „produs covăsnean“ sau „firmă covăsneană“.

„Am editat un catalog bilingv, în română şi maghiară, cu toate cele 30 de firme care s-au înscris până acum, pe care l-am distribuit la sediile Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Covasna şi Asociaţiei Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din judeţ (ASIMCOV), partenerii noştri. Cataloagele pot fi găsite şi la sediul nostru, de către orice persoană interesată, dar avem şi varianta online pe pagina web a campaniei  (...) Mai avem în aşteptate încă şapte cereri de înregistrare din partea unor firme, care vor fi analizate de comisia de evaluare la sfârşitul acestei luni, şi aşteptăm în continuare înscrieri“, a declarat marţi, pentru AGERPRES, directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.

Aceasta a mai menţionat că sigla, concepută în cele două variante menţionate - produs covăsnean şi firmă covăsneană - va putea fi folosită doar de către producătorii care vor îndeplini anumite cerinţe ce vizează, printre altele, calitatea, precum şi obligativitatea de a fi înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, dar şi de a folosi preponderent materii prime locale.

Prin urmare, acestea vor avea nu numai rolul de a semnala originea mărfurilor sau serviciilor, ci vor fi şi o garanţie a calităţii, deoarece se va face o selecţie foarte riguroasă din acest punct de vedere, a subliniat sursa citată.

„Produsele care poartă pe ele această marcă trebuie să se asocieze în mintea cumpărătorului cu calitatea, dar şi cu faptul că banii cheltuiţi rămân în totalitate în comunitate. Deci, asta este diferenţa între supermarketuri şi magazinele locale: dacă cumpărăm din magazinele locale, dacă cumpărăm produse locale sau plătim servicii locale, banii rămân în întregime în comunitate (...) Noi vrem să întărim comunitatea noastră şi din punct de vedere economic şi asta putem face dacă suntem responsabili şi prin obiceiurile noastre de cumpărare (...) Considerăm că este important să atragem atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depind şi de modul în care ne cheltuim banii (...) Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă“, a mai adăugat Bereczki Kinga.

Campania „MiNoi“ vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale.

Acestea din urmă au acceptat să doneze un procent din vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei, iar astfel s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte locale, cum ar fi burse pentru elevi talentaţi, excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.