ECONOMIC 8 noiembrie 2017

Campania de întrajutorare a producătorilor locali își așteaptă roadele

de Covasna Media | 774 vizualizări

Producătorii locali, așteptați să revendice marca de recunoaștere

A sosit momentul evaluării campaniei lansate de Fundația Comunitară Covasna în interesul antreprenorilor locali și produselor locale. Despre drumul parcurs până acum și pașii ce vor urma în viitor a vorbit, ieri, directorul Bereczki Kinga, la o conferință de presă.

„Campania durează de un an, dar analiza rezultatelor obținute trebuie făcută raportat la resursele disponibile” a accentuat în introducere Kinga Bereczki. În lipsa resurselor obținute din proiecte europene, totul s-a realizat din fonduri locale. Sumele cheltuite până acum au totalizat 150 mii lei -  din Programul cardului comunitar au provenit 80 de mii, iar restul din sponsorizări și parteneriate, dintre acestea evidențiate fiind firmele Bertis, Multi Nr., Depo, Nexxon, Dalia, Tipografia T3 și Digital Studio.

Lista realizărilor începe cu un studiu de cercetare și o strategie de dezvoltare întocmite de Universitatea Sapientia, continuată cu trei acțiuni comunitare la care au participat sute de cetățeni din orașele Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc și Covasna,18 bannere uriașe, o serie de interviuri și întâlniri cu întreprinzători locali, publicitate în presa locală electronică și tipărită, precum și pe paginile de socializare, un imn al campaniei și, nu în ultimul rând, cu pagina web realizată pentru promovarea acestei inițiative (www.minoi.ro).

„Scopul nostru a fost de a atrage atenția oamenilor asupra valorilor create în cadrul comunității. Puterea economică și socială a comunității este puternic definită de modul cum cheltuim banii. Este foarte important pentru noi să rămână cât mai mulți bani la nivel local (....) E greu de evaluat în ce măsură și-a îndeplinit fundația scopul de a conștientiza cetățenii de valoarea banului cheltuit pe produse și servicii locale. E necesară o schimbare a mentalității, în sensul ca oamenii să realizeze că dacă produsul local e puțin mai scump, e cu atât mai sănătos, iar acest aspect trebuie luat în considerare”, a punctat directorul. De asemenea, dacă prin banii noștri un antreprenor local prinde forță, el reinvestește în piața locală, creează noi locuri de muncă sau sprijină activitatea ONG-urilor, deci toată comunitatea are de câștigat.

„Urmează ca începând cu luna noiembrie firmele să solicite (după înregistrarea pe pagina web a campaniei) dreptul de a afișa simbolurile create pentru firmele și produsele locale. Ele vor obține acest drept dacă îndeplinesc anumite condiții: sunt înregistrate în județ, au proprietar cu domiciliul stabil în județ, prelucrează, valorifică integral sau parțial materii prime de proveniență locală. Pronosticăm ca în prima rundă să obțină acest drept circa 50 de firme” – a spus Kinga Bereczki.

Tünde Bodor

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.