CULTURA 16 mai 2018

Concluzii - ultimele zile de REFLEX4

de Covasna Media | 745 vizualizări

Festivalul Internațional de Teatru REFLEX4 se apropie de sfârșit. Spre deosebire de edițiile anterioare, în acest an accentul s-a pus nu doar pe arta dramatică, ci și pe muzica live care a jucat un rol foarte important în aproape toate propunerile regizorale prezente la Sfântu Gheorghe. Prin urmare, în mod firesc, festivalul se va încheia miercuri, 16 mai de la ora 21, cu concertul unei trupe care combină limbajul muzical cu cel al teatrului. Este vorba despre sZempöl Offchestra, pe care publicul festivalului a putut-o vedea și în spectacolul „Alice“, de la Teatrul Tamási Áron.

Începând de luni, 7 mai, pe scenele de la REFLEX4 au putut fi urmărite propuneri regizorale, experimente teatrale și concerte variate, atât din punctul de vedere al modalității de exprimare, cât și din punctul de vedere al perspectivei asupra relației om-univers.

Un spectacol îndrăzneț, dar bine primit de public, a fost „Grace“, prezentat de Trupa Hodworks din Ungaria, care a adus în prim plan nevoia omului de eliberare prin decadență și chiar dezumanizare, exprimată prin coregrafia abstractă în care s-au lăsat purtate trupurile goale ale artiștilor maghiari.

Dintr-o cu totul altă zonă a fost spectacolul „Gob Squad’s Kitchen“, care a reușit să aducă hohote de râs în rândul spectatorilor de la REFLEX4, oferindu-le ocazia de a descoperi că frumosul și arta se regăsesc chiar și acolo unde aparent domnește banalitatea, cum ar fi bucătăria obișnuită a unui apartament oarecare. 

Relația dintre mamă și fiică, dar și prăpastia dintre generații au fost prezentate într-o lumină nouă, poate chiar șocantă, de artistele trupei She She Pop din Berlin, în cadrul spectacolului „Ritualul primăverii“, care a vorbit despre frustrările, neîmplinirile, eșecurile și schimbările ireversibile pe care le aduce în viața cuiva statutul de mamă sau de fiică a cuiva.

Cel mai lung spectacol din festival a fost „Iosif și frații săi“. Prin producția lor, cei doi regizori ai Teatrului Örkény István din Budapesta, Ascher Tamás și Gáspár Ildikó, au reușit să țină trează atenția spectatorilor timp de cinci ore. Abordând povestea prezentată de Thomas Mann în romanul cu același titlu, artiștii au pus sub semnul întrebării chestiuni importante legate de credință, religie și Dumnezeu.

Seara de duminică, 13 mai, a stat sub semnul muzicii.  Acompaniată la pian și tobe de ariștii germani Niko Meinhold, respectiv Michael Griener, iar la contrabas de Chris Dahlgren, cunoscuta interpretă de jazz, Maria Răducanu a susținut un concert de o sensibilitate aparte, revenind pe scenă pentru două bisuri.  

Cum din festivalul REFLEX4 nu puteau lipsi producțiile locale, pe scena Teatrului „Andrei Mureșanu“ s-a putut urmări „Jurnal de România. Sfântu Gheorghe“, un spctacol care se prezintă sub forma unei confesiuni a câtorva dintre actorii angajați ai teatrului. Aceștia au mișcat spectatorii prin sinceritatea debordantă și curajul de a li se înfățișa altora cu bune și cu rele, cu calități și defecte, cu existența lor măruntă și banală, ca a fiecăruia dintre noi. Tot o producție locală este inclusă pe agenda festivalului, în ziua în care evenimentul se încheie. Este vorba despre spectacolul Teatrului de Mişcare MStudio, „Lift. Boys Will Be Boys“.

Pentru ca aminitrea celei de-a patra ediții a Festivalului Internațional de Teatru REFLEX4 să nu se dizolve prea repede din mintea și sufletele spectatorilor, expoziția „Între poli“, amenajată la sala Magma în cadrul evenimentului rămâne deschisă până la data de 15 iunie. Aceasta va putea fi vizitată zilnic, cu excepția zilelor de luni, în intervalul orar 11:00-19:00.

Distribuie articolul:  
|

CULTURA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.