Zeci de reclamaţii ale consumatorilor casnici împotriva Electrica
La sediul Comisaritului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) s-a înregistrat în ultima perioadă o creştere a numărului de reclamaţii depuse împotriva furnizorului de energie electrică S.C. Electrica S.A. Comisarul şef al CJPC, Magdalena Rigo, a declarat că oamenii sunt nemulţumiţi de întreruperile dese de energie electrică şi au foarte multă aparatură electrocasnică arsă sau scurtcircuitată din cauza acestei probleme.
„Sunt persoane care ne sesizează telefonic sau personal la sediul CJPC că cei de la Electrica nu rezolvă la timp cererile de despăgubire sau le anulează dosarele pe motiv de neconformitate cu procedurile impuse de ei. Vom face o vizită la sediul furnizorului de energie electrică să vedem care este problema şi dacă putem rezolva cumva aceste probleme”, a explicat Rigo.
Aceasta a spus că sunt cazuri în care s-au ars aparate electrocasnice, termocentrale sau aparatură IT foarte scumpă, iar oamenii rămân cu paguba deoarece nimeni nu îi depăgubeşte pentru deteriorarea acestor aparate. Mai mult decât atât sunt unele cazuri în care defectarea acestor aparate poate produce explozii din cauza scurtcircuitului şi poate pune în pericol viaţa, sănătatea sau locuinţa oamenilor.
Reclamaţii zilnice depuse la Electrica Directorul Electrica, Jozsa Csaba, a declarat că sunt depuse zilnic reclamaţii la sediul lor, dar nimeni nu obstrucţionează procedura de despăgubire sau de constatare a pagubei. Acesta a spus că este o comisie special constituită pentru acest lucru, pentru ca sesi zările să fie soluţionate cât mai repede.
„Nu ştiu ce pot să spun în aceste cazuri reclamate la CJPC, posibil ca acele persoane să nu fi respectat procedura impusă de noi sau ca problema să nu fie de la furnizorul Electrica ci din ale motive independente de noi. O sesizare trebuie depusă în termen de maxim trei zile de la defectarea aparatelor, iar comisia are termen de 15 zile de a verifica şi răspunde la această sesizare. Comisia se deplasează la locaţia indicată de reclamant, se fac măsurători, iar dacă totul este în regulă noi nu putem scoate bani din buzunar din cauza unei defecţiuni care nu provine de la furnizorul de energie electrică”, a explicat Jozsa Csaba.
Directorul Electrica a mai spus că sunt foarte multe cazuri în care oamenii nu au locuinţa echipată corespunzător din punct de vedere al protecţiei electrice. De asemenea, acesta mai spune că de cele mai multe ori vina le aparţine în întregime oamenilor, deoarece nu respectă procedurile menţionate în manualul de utilizare al aparatului electric.
„Am întâlnit cazuri în care toată instalaţia electrică dintro locuinţă nu avea împământare sau nul de protecţie, sisteme care previn defectarea aparatelor deoarece preiau temporar energia rămasă în aparat. De asemenea sunt locuinţe în care sistemul de siguranţe este vechi şi nu cores punde noilor norme de protecţie aflate în vigoare. Acestor persoane nu le putem soluţiona cererea în favoarea lor. În orice caz voi face personal verificări la această comisie să nu fie vreo neconcordanţă şi vom reanaliza toate reclamaţiile depuse”, a conchis Jozsa Csaba.