ACTUALITATE 24 iulie 2012

Un milion de călătorii într-un an cu Multi Trans

de Székely Emőke | 342 vizualizări

De ani de zile prețul biletelor și abonamentelor practicate de Compania de transport în comun din Sfântu Gheorghe este neschimbat.

Compania de transport în comun din Sfântu Gheorghe încearcă de trei ani de zile să aducă noutăți, schimbări în bine în ceea ce privește transportul din oraș. Directorul executiv al Multi Trans, Tittesz Zoltán, ne-a declarat că procesul de schimbare este în plină desfășurare, idei sunt, numai bani să fie.

Prețul biletelor nu s-a schimbat

De ani de zile prețul biletelor și abonamentelor practicate de Multi Trans este neschimbat, o călătorie costă 1,5 lei, un pachet de zece călătorii 13 lei, iar un abonament cu preț întreg costă 50 de lei. Prețul nu, dar biletele și abonamentele s-au schimbat. Pentru că hoții sunt cu un pas înaintea autorităților, a fost nevoie de schimbarea biletelor pentru că exista suspiciunea de fraudă, au fost voci care vehiculau faptul că acestea sunt falsificate. „Am fost nevoiți să schimbăm biletele astfel încât acestea să fie dotate cu elemente de siguranță. Acum sunt greu de falsificat. De asemenea am schimbat și abonamentele, care de asemenea conțin elemente de siguranță și sunt bilingve” – afirmă Tittesz Zoltán.

Eterna problemă – parcarea în stații

O fi Sfântu Gheorghe un oraș mic, dar problema parcării în stațiile de autobuz este omniprezentă. Se pare că degeaba au fost marcat stațiile, că șoferii care nu găsesc locuri de parcare opresc în continuare nestingheriţi pe locul unde ar trebui să oprească autobuzele Multi Trans. Soluția pentru rezolvarea acestui aspect deloc plăcut este în opinia directorului Tittesz Zoltán în mâna polițiștilor, spunând că șoferii ar învăţa o lecție pe cinste dacă ar fi amendați.

Autobuze urmărite prin GPS

Nevoia monitorizării autobuzelor a dus la dotarea acestora cu sisteme GPS, pentru a putea vedea dacă șoferii respectă întocmai orarul stabilit. „Putem vedea în timp real unde este un autobuz sau altul, iar programul calculează și consumul de carburant. Mi se pare o măsură extrem de utilă, având în vedere faptul că am primit mai multe reclamații care îi vizau pe șoferi. Unii spuneau că la ora cutare autobuzul nu a fost în stație, alții că a venit târziu sau că a plecat prea repede. În urma verificărilor am constatat că majoritatea acestor reclamații au fost nefondate și am putut dovedi acest lucru tocmai prin sistemul de monitorizare GPS” – ne-a declarat Tittesz.

„Am reușit să îi educăm pe călători”

În autobuzele Multi Trans se urcă la prima ușă și se coboară la cea din spate. Acest lucru este deja o regulă cu care s-au obișnuit călătorii. „Așa se întâmplă în fiecare oraș civilizat. Recunosc, la început nu a fost o sarcină ușoară, angajații Multi Trans au mers zile întregi pe autobuze și le-au explicat călătorilor de ce această măsură este importantă și binevenită. Le-am spus că unul dintre scopurile pentru care am introdus acest sistem este acela de a minimiza numărul blaturilor. Șoferul verifică la urcare biletele și abonamentele, așadar în mare măsură îi excludem pe cei care călătoreau pe spinarea celor cinstiți, care își cumpărau bilete” – spune Tittesz Zoltán, adăugând că oamenii au înțeles importanța acestei măsuri, iar acum totul decurge fără probleme majore.

Încasările au crescut

Directorul companiei spune că au simțit și ei criza, dar cu toate acestea încasările au crescut în anul 2011 cu 10% față de anii precedenți, de la 1.050.000 de lei la 1.221.000 de lei. Cei de la Multi Trans au socotit și numărul călătoriilor efectuate de cetățeni într-un an, acesta fiind de peste un milion. Transportul în comun este folosit în special în orele de vârf, dimineața și după masa, când oamenii merg și se întorc de la serviciu. Pe lângă cele patru linii principale există și mai multe curse speciale, contractate de către fabricile din oraș pentru transportul angajaților.

Multi Trans vrea să se mute

O dorință mai veche a conducerii Multi Trans, aceea de a se muta în casă nouă, pare că prinde rădăcini concrete, fiind făcuţi primii pași în acest sens. Din lipsă de bani această idee a schimbării sediului a fost împotmolită ani la rând, dar acum se pare că planul mult dorit se va realiza treptat, în decurs de câțiva ani. „Actualul sediu nu corespunde scopului din mai multe motive, de aceea vrem să ne mutăm pe strada Lunca Oltului. Pentru acest lucru însă avem nevoie de aproximativ un milion de euro. Sperăm să ne ajute Dumnezeu și Consiliul Local și în decurs de câțiva ani să ne putem instala în noul sediu” – a declarat Tittesz Zoltán.

Până atunci Multi Trans are şi câteva planuri pe termen scurt: înnoirea stațiilor și optimizarea pe cât posibil a transportului de călători.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.