ACTUALITATE 2 decembrie 2013

Turism Covasna SA ridică standardele în staţiune [FOTO]

de Monica Vrânceanu | 1454 vizualizări

Complexul are hoteluri modernizate în care investește constant și atrage anual mii de turiști

Chiar și pe vremuri de criză, în care investițiile stagnează și puțini sunt cei dispuși să mai „construiască” ceva, în orașul Covasna există un exemplu pozitiv: complexul hotelier al SC Turism Covasna. În ultimii trei ani, acesta a intrat într-o reabilitare totală, în care s-au investit deja milioane de euro și urmează să se mai investească. Toate acestea pentru că manageriatul de aici a înțeles că, indiferent de prezent, viitorul este cel către care trebuie să privim cu încredere și determinare. Iar un viitor reușit nu se construiește decât cu multă muncă, voință și, uneori, sacrificii.

Investiții de milioane de euro

Directoarea SC Turism Covasna, Olivia Stanislav, ne-a declarat că și-a propus o nouă abordare odată cu începerea sezonului rece, care de obicei înseamnă lipsa activității pentru hotelurile din Covasna. Iar acesta este elementul pe care Olivia Stanislav dorește să-l schimbe în staţiune, considerând că baza turistică și balneară pe care o conduce are capacitatea de a atrage turiști și iarna, nu doar pensionari ci și alte categorii.

„În urmă cu ceva timp, SC Turism Covasna SA a demarat un vast și extraordinar de ambițios proiect de investiții, prin SIF Transilvania. Astfel, am investit deja 8,4 milioane de euro în modernizarea totală a Hotelului Căprioara, unde s-a ajuns la faza de dotare interioară. S-a modernizat total, s-a mai adăugat un nivel, s-a extins, totul e automatizat, lucrându-se și la Hotelul Cerbul, unde avem un restaurant panoramic cu vedere spre pădure, sală multifuncțională de conferințe. S-a lucrat intens în acești ultimi ani la modernizări, la ridicarea nivelului celor trei hoteluri, se merge pe confort și dotări ancorate în prezent, pe atenție la detalii. S-a lucrat pe Baza de Tratament, la Căprioara s-au investit 7 milioane de lei, plus investiții din venituri proprii. În plus, au fost și multe probleme din cauză că hotelurile sunt construite între 1974 și 1982, și fiind zonă seismică, au trebuit consolidate. Nu există elemente din dotare care să nu fi fost înlocuite – pentru că ne-am dorit să facem lucruri de calitate, care să ne ofere un anumit statut și să fie durabile în timp. Iar toate acestea au costat imens”, a explicat Olivia Stanislav.

Potrivit acesteia, în prezent se lucrează la extinderea Bazei de Tratament care este conectată cu cele trei hoteluri, având în prezent parter și doar o parte etajată; după lucrări, aceasta va fi una modernă, urmând să cuprindă un centru de geriatrie, stomatologie și salină artificială – foarte benefică celor cu astm. De asemenea, Complexul va mai cuprinde săli de conferințe, zonă de promenadă la etaj și o cupolă suspendată pe structură metalică. Iar aceste lucrări sunt estimate la 4 milioane de euro.

Turiștii, așteptați la Covasna cu diverse pachete de iarnă

Revenind la noutatea imediată de la SC Turism Covasna SA, aceasta o constituie faptul că iarna aceasta hotelurile vor fi menținute deschise, managemantul adoptând o nouă politică de marketing, prin care vrea să atragă în staţiune și alte categorii de turiști în afară de pensionari.

utăm, prin politica noastră de marketing, să reducem cât mai mult ponderea pensionarilor – dar nu pentru că dorim să renunțăm la ei, ci dorind să atragem și alte categorii de turiști. Plus că ne dorim să valorificăm cele trei luni de iarnă care de obicei erau închise, mai ales că am modernizat atât de mult Complexul”, a explicat Olivia Stanislav.

În acest sens, Complexul a lansat un pachet de servicii pentru perioada următoare, cu șapte componente – unul dintre ele este obligatoriu balneo, pentru că aceasta este, în cele din urmă, „marca” stațiunii Covasna, precum și cu alte componente de tratament și de wellness - SPA. Iar cei care aleg să vină la SC Turism Covasna chiar au ce alege – tratamente balneo, jacuzzi, saune, terase, plimbări în aer liber, precum și cazare în condiții moderne. În plus, minicentrul SPA are aparatură medicală, laser, dușuri, jacuzzi, termoterapie în formulă nouă (fără parafină). În plus, s-a lucrat la repunerea în funcțiune a forajului Mofetei 3 în formă hexagonală, care până acum nu a fost exploatată,  iar Olivia Stanislav a precizat că totul s-a făcut sub supravegherea Ministerului Sănătății și a instituțiilor abilitate.

Iar ținta imediată a celor de la SC Turism Covasna o reprezintă atragerea celor ce vor să vină aici inclusiv în grupuri, pentru întâlniri de afaceri ori mici petreceri. Complexul și tratamentele sale balneo – care pot avea o vârstă de adresabilitate tot mai tânără, poate reprezenta o alegere și pentru companiile care vor să-și răsplătească angajații prin diverse bonusuri.

Turism Covasna face în continuare angajări

Cu toate aceste modernizări care au necesitat investiții serioase, SC Turism Covasna își dorește să meargă spre mai bine, iar în acest sens a făcut și face în continuare angajări. Oameni din toată țara s-au alăturat echipei de la Covasna, iar asta inclusiv din cauză că în oraș nu se găsesc oameni, în special pe partea profesionistă. Astfel, societatea are nevoie de medici balneofizioterapeuți (BFT), bucătari, asistenți medicali, inginer de instalații.

Există o lipsă acută de oameni calificați în rândul populației locale. Noi ne-am fi dorit să angajăm de aici, era mult mai convenabil, dar nu am avut cum – pe funcții de execuție mai găsim, dar pe altele deloc. Intenționăm să profilăm bucătăriile pe specific european, asiatic și israelian. Or, pentru asta avem nevoie de bucătari calificați, cu experiență, nu de bucătari specialiști în bucătăria românească. Iar pe acești oameni nu-i vom găsi aici, trebuie să apelăm la o agenție care să îi găsească și să-i aducem la Covasna. Despre asta vorbesc – despre faptul că parcă nu există o comuniune între ce se întâmplă la nivel de administrație locală și mediu de afaceri”, a spus Stanislav.

Numai în perioada următoare, SC Turism Covasna SA va angaja peste 100 de persoane odată cu punerea în funcțiune a Hotelului Căprioara. Se vor căuta oameni pentru tot felul de joburi – liftieri, portari, recepționeri, cameriste, barmani, șefi de restaurant, guvernantă, asistenți și medici BFT.

„Intenția e să creăm locuri de muncă pentru Covasna, dar nu cred că vom găsi oameni, pentru orice se cere o calificare, am nevoie să lucrez cu oameni care știu ce fac. Ar trebui totuși o orientare a celor de la Ministerul Educației, în colaborare cu AJOFM, cred că degeaba face toată lumea Dreptul la Târgu Secuiesc, când sunt deja prea mulți avocați fără loc de muncă, prea mulți economiști. Cred că ar trebui să ne orientăm către ceea ce avem nevoie aici, în județ, dacă ne dorim să rămânem aici. Și avem nevoie de oameni calificați în diverse ramuri ale turismului, că asta facem”, a mai spus Olivia Stanislav, arătând că lipsa profesioniștilor se resimte acut.

E nevoie de o deschidere mai mare a autorităţilor locale

Directoarea SC Turism Covasna SA este de părere că autoritățile locale ar trebui să anime mai mult orașul, astfel încât acesta să devină atractiv pentru turiști și în afara hotelurilor. În context, Olivia Stanislav a arătat că este foarte nemulțumită de ruina din centrul Covasnei, amplasată în imediata apropiere a Complexului: e vorba despre acea clădire destinată în anii ’90 unei case de cultură și care apoi a fost abandonată. Stanislav susține că ruina nu face decât să atragă atenția în mod negativ, iar în vreme ce deteriorarea sa continuă, autoritățile locale par să o asiste impasibile.

Această clădire imensă, lăsată în ruină, ne aduce un grav prejudiciu de imagine. Eu cred că s-ar putea face ceva acolo – în primul rând o consolidare, finalizare și apoi s-ar putea închiria pentru doverse activități – cafenele, magazine, cinema, mall – potențial există, dar trebuie determinare”, a conchis Stanislav.

Iar aceste legături care ar trebui să existe între autorități și mediul de afaceri pentru ca lucrurile să meargă au fost subliniate de Olivia Stanislav inclusiv în ideea în care societatea are în plan exploatarea unor terenuri pe care le are în Valea Zânelor, la liziera pădurii. Aici, cei de la Turism Covasna vor să contruiască în anii ce vin o bază turistică, considerând investiția cu atât mai oportună cu cât zona aceea este cunoscută și apreciată de către toată lumea.

„Planuri sunt, dorință de muncă la fel. M-am înconjurat de o echipă tânără, păstrând totuși oamenii cu experiență. Suntem convinși că se poate face la Covasna mai bine, mult mai bine – putem transforma această stațiune într-o adevărată bijuterie.  Avem tot ce ne trebuie, iar cu sprijinul celor din jur, dacă toată lumea face partea sa, atunci se va ajunge departe”, a mai spus Olivia Stanislav.

Ofertele speciale ale SC Turism Covasna SA sunt disponibile şi pe pagina de web www.turismcovasna.ro, unde puteți afla, de asemenea, și alte detalii legate de prețuri, contact și rezervări.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Un fost angajat, 5 decembrie 2013
Pana nu se schimba managementul, mai exact d-na directoare, nu o sa aiba angajat de calitate pentru cun rezista la tampeniile directoarei mai mult de cateva luni.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.