ACTUALITATE 7 februarie 2016

Se rezolvă problemele de la Finanţele Locale

de Iulia Drăghici - Taraș | 1039 vizualizări

Autorităţile de la Finanţele Locale din Sfântu Gheorghe adaptează programele computerizate la cerinţele noului Cod Fiscal

Direcţia Municipală de Finanţe Publice din Sfântu Gheorghe anunţă că de la mijlocul lunii februarie va intra în funcţiune un program computerizat care va calcula impozitul conform normelor din noul Cod Fiscal. Principalele schimbări ale Codului Fiscal, conform autorităţilor, vizează impozitarea terenului de sub clădiri, dar şi stabilirea destinaţiei unei clădiri după trei categorii: rezidenţială, nerezidenţială sau mixtă.

„Acest soft va estima valoarea impozitului. Nu va mai fi nevoie nici de declaraţie pentru terenul de sub clădiri, nici de extras de carte funciară şi nici de contracte de vânzare-cumpărare. Totodată funcţionează şi internet-bankingul şi ghiseul.ro, drept pentru care impozitul şi taxele datorate se pot plăti şi online. Nu este necesar ca oamenii să se deplaseze la Direcţia Finanţelor Publice”, a declarat viceprimarul Sztakics Éva, într-o conferinţă de presă susţinută vineri.

Aceasta a mai precizat că formula de calcul, stabilită şi în urma consultărilor cu mai multe municipii din ţară, stabileşte valoarea impozitului pe terenul de sub clădiri cu o aproximaţie de plus/minus 50 de bani.

Viceprimarul Sztakics Éva a spus în conferinţa de presă că lipsa de personal din cadrul Direcţiei Municipale de Finanţe Publice, adoptarea noului cod fiscal şi punerea în funcţiune a noului program informatic de gestionare a datelor Direcţiei de Finanţe Publice sunt cei trei factori care au îngreunat activitatea din ultima lună a Direcţiei Municipale de Finanţe Publice.

Clădiri rezidenţiale, nerezidenţiale sau mixte

Printre noutăţile Codului Fiscal se numără şi plata impozitului în funcţie de scopul utilizării unei clădiri: cu destinaţie rezidenţială, nerezidenţială sau mixtă.

„Potrivit noului Cod Fiscal, importantă este destinaţia clădirii, nu cine este proprietarul. Dacă într-o clădire funcţionează un PFA sau o Societate Comercială, atunci destinaţia clădirii este nerezidenţială şi impozitul va fi calculat conform reglementărilor aferente. Dacă un apartament are destinaţie mixtă, adică acolo locuieşte şi proprietarul şi se desfăşoară şi activităţile unui PFA, spre exemplu, atunci apar două situaţii: dacă se poate specifica suprafaţa unde se desfăşoară activitatea economică sau dacă nu se poate. Dacă nu se poate delimita spaţiul şi dacă nu a fost evaluat în ultimii trei sau cinci ani, atunci spaţiul va trebui evaluat de un evaluator autorizat”, a spus directorul Direcției Municipale de Finanțe Publice, Józsa Emese.

Potrivit noilor reglementări, pentru un spaţiu rezidenţial, persoanele fizice vor plăti un impozit de 0,08% asupra valorii impozabile, iar pentru clădirile nerezidenţiale impozitul este 0,8%, de zece ori mai mare.

Oficialii de la Finanţele Locale au mai spus că declaraţiile pe propria răspundere au o importanţă mai mare, potrivit noilor reglementări, dar poartă şi o responsabilitate pe măsură.

„Propunem contribuabililor care au obligaţia de a declara şi doresc să beneficieze de reducerea de 10%, să depună declaraţiile mai devreme de 31 martie, pentru că datele trebuie prelucrate”, a mai spus directorul Direcției Municipale de Finanțe Publice.

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
R, 8 februarie 2016
si o sa se plateasca timpul, nervii, energia si cheltuilelile pentru cei trimisi la cadastru?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.