ACTUALITATE 12 noiembrie 2021

PROIECT. Cum ar putea arăta viitorul parcărilor din Întorsura Buzăului

de David Leonard Bularca | 2138 vizualizări

Ce trebuie să știe cetățenii care își doresc să închirieze un astfel de loc 

Autoritățile de la Întorsura Buzăului au pregătit un regulament de organizare și funcționare al parcărilor din oraș, care urmează să ajungă la vot în Consiliul Local. Parcările vor fi de două tipuri: de reședință, pe care cetățenii le vor putea închiria, și publice. Demersul vine în urma mai multor solicitări primite în acest sens de autoritatea locală din partea cetățenilor, după cum se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Raul Urdă. 

Proiectul de hotărâre a fost în dezbatere publică până pe 5 noiembrie a.c., iar Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro a intrat în posesia documentelor după ce a formulat o cerere în baza Legii 544/2001  către Primăria Orașului Întorsura Buzăului. 

În regulamentul conceput de autorități se specifică faptul că se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament, iar în cazul în care proprietarul unui apartament deține două sau mai multe autovehicule „acesta poate participa la procedura de atribuire a locului de parcare pentru numărul suplimentar de autovehicule deținute numai în cazul în care rămân locuri libere după derularea procedurii de atribuire inițiale, prețul de pornire fiind în cuantum de 200% față de prețul normal/loc de parcare stabilit prin H.C.L”

De asemenea, tot în acte se precizează și că parcările de reședință se vor oferi doar proprietarilor sau deținătorilor de autovehicule. Aceștia nu trebuie să aibă datorii către Primărie. 

„La emiterea contractului de ocupare a locului de parcare, se va verifica achitarea de către solicitant a creanţelor exigibile datorate bugetului local al orașului Întorsura Buzăului și nu se va emite contractul de parcare, dacă nu sunt achitate aceste creanțe, se mai arată în documente.

Cum va fi stabilită taxa de ocupare a parcării

Taxa pe care cetățenii vor fi nevoiți să o plătească pentru a beneficia de un loc de parcare asigurat va fi stabilită în fiecare an de către Consiliul Local. 

„Taxa de închiriere/prețul de pornire a licitației va fi stabilită anual prin Hotărâre de Consiliu Local. Aceasta va fi achitată anual în două tranșe de 50% fiecare, până la data de 31 martie prima, și până la 30 septembrie a doua. Neachitarea taxei de închiriere la data prevăzută în prezentul regulament duce la rezilierea contractului și, implicit, la pierderea dreptului de utilizare a locului de parcare”, se arată în regulament, unde se mai precizează și că persoanele care au un handicap accentuat sau grav vor putea fi scutite de această plată.

În prima parte a zilei toate parcările vor fi publice

Dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat de Consiliul Local, parcările de reședință vor avea și ele caracter public în prima parte a zilei, de la 08:00 la 16:00.

Contractul de închiriere încheiat pentru fiecare loc de parcare dă dreptul de exclusivitate asupra acestuia în intervalul orar 16.00 – 08.00, în restul timpului locurile de parcare având caracter public, conform documentelor. 

Obligațiile cetățenilor care vor deține un loc de parcare

Cei care vor deține un loc de parcare nu vor avea dreptul să subînchirieze spațiile și au obligația de a păstra curățenia la locul de parcare.

„Eliberarea necondiționată a locului de parcare în situația efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea temporară a spațiului de parcare sau dacă locului i s-a atribuit de către Consiliul Local o altă destinație publică, cu restituirea sumelor achitate anticipat pentru folosirea parcajului. În cazul în care proprietarii/utilizatorii autovehiculelor nu respectă aceste clauze serviciile de specialitate din cadrul Primăriei vor lua măsura avertizării în scris a acestora, urmată de aplicarea unei amenzi contravenționale și/sau, după caz, rezilierea contractului”, se arată în regulamentul realizat de autorități. 

Ce acte le trebuie cetățenilor pentru a participa la procedura de atribuire a parcărilor

Cine își va dori să aibă un loc de parcare asigurat, va trebui să depună la Primăria Orașului Întorsura Buzăului următoarele documente: cerere tip; copie după actul de identitate; copie certificat de înmatriculare din care să reiasă că autoturismul este înmatriculat în județul Covasna, conform prevederilor legale în vigoare, cu ITP valabil; documente privind dreptul de folosință/utilizare a autovehiculului: contract de leasing, contract de comodat, după caz; certificat de handicap, dacă este cazul și declarație pe propria răspundere că nu deține garaj amplasat pe domeniul public sau privat al orașului, pe lot propriu sau alte posibilități de parcare.

Autoritățile vor afișa la sediul primăriei sau vor publica informații în presă cu privire la data și ora când va avea loc procedura de atribuire a parcărilor. 

Contractul de închiriere dintre proprietar și Primărie va avea durata de un an, iar perioada va fi prelungită automat dacă beneficiarul va avea taxele plătite integral către autoritatea locală. 

După ce regulamentul de organizare și funcționare al parcărilor va fi aprobat de Consiliul Local, autoritățile de la Întorsura Buzăului vor avea termen de 45 de zile să prezinte inventarul locurilor de parcare de tip reședință și publice. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.