ACTUALITATE 27 iunie 2013

Primăria Sfântu Gheorghe a instituit „taxa pe săpătură”

de Monica Vrânceanu | 246 vizualizări

Nimeni nu va mai putea repara de capul său stricăciunile de pe domeniul public

Consilierii locali din Sfântu Gheorghe au aprobat joi un proiect de hotărâre care instituie o taxă pe săpătură, denumită oficial „Taxa de refacere a domeniului public”. Mai exact, este vorba despre taxarea specială a celor care, din diverse motive, distrug asfaltul de pe străzile sau trotuarele oraşului. Aceste taxe au fost stabilite într-un tabel, iar cei cărora le va reveni achitarea lor vor vira banii către Primărie, tocmai pentru că până acum realizau ei reparaţiile şi o făceau prost. Proiectul a fost iniţiat de primarul Antal Árpád, iar acesta a arătat în expunerea de motive că atât societăţile de utilităţi cât şi persoanele fizice execută, pe domeniul public, diverse lucrări care uneori necesită spărturi şi săpături. Calitatea lucrărilor de refacere şi timpul în care se realizează acestea nu mulţumesc autorităţile şi totodată încurcă circulaţia pietonală şi pe cea auto, astfel că s-a decis luarea unor măsuri care să limiteze aceste lucrări.

În funcţie de motivaţia lucrărilor care presupun spărturi în asfalt (lucrări la reţele, parcuri de distracţie, construcţii provizorii, amplasare panouri publicitare etc.), responsabilii de acestea vor fi taxaţi cu sume cuprinse între 0,5 şi 3,80 lei/mp/zi, banii trebuind plătiţi către Primărie.

Consilierii s-au gândit însă şi la materialele cu care sunt făcute străzile şi trotuarele pe care unii le vor distruge din diverse motive. Astfel, un asfalt pe carosabil va trebui plătit cu o taxă de refacere de 600 de lei mp, asfaltul pe trotuar, betonul, pavajul sau piatra cubică vor costa 400 de lei mp, iar taxa de refacere a stricăciunilor provocate pe străzile nemodernizate încă se va ridica la 250 de lei pe fiecare mp afectat. Din banii strânşi din aceste impuneri, municipalitatea promite că va realiza lucrări de refacere profesioniste şi nu improvizaţii.

Proiectul a fost lansat spre dezbatere publică înainte de a fi adoptat, astfel că odată hotărârea adoptată, aceste taxe pe săpături vor intra în vigoare în zilele următoare.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Nagy Ralf, 28 iunie 2013
Desteptii baietii de la primarie !!!!!! Costul final al lucrarilor omul de rand il va simti, nu firmele ce executa aceea lucrare de schimbare a bransamentelor vechi. Trebuie alesi in continuare citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.