OPC Covasna amendează fără a încasa
Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Covasna a efectuat, din luna iulie până în luna octombrie inclusiv, 462 de acţiuni de control, 12 dintre acestea vizând Programul „Laptele şi Cornul“ din şcoli. În vreme ce la Programul „Laptele şi Cornul“ nu au fost găsite neregului, OPC a aplicat totuşi o serie de amenzi a căror valoare totală este de 225.850 de lei.
Directorul OPC Covasna, Magdalena Rigo, a declarat că majoritatea controalelor şi amenzilor s-au realizat pe baza unor tematici clare, referindu-se în principal la bunuri alimentare. Alături de aceste controale, OPC Covasna a mai acţionat şi pe baza sesizărilor şi reclamaţiilor venite din partea consumatorilor. Totalul reclamaţiilor depuse la OPC Covasna în perioada mai sus amintită este de 215, iar 140 dintre acestea se referă la bănci şi la contractele de creditare ale acestora. Odată cu reclamaţiile venite în temeiul OUG 50/2010 şi al Legii 193/2000 privind clauzele abuzive, o parte din totalul de 225.850 de lei al amenzilor o reprezintă sancţiuni aplicate băncilor. Din acest total, OPC a încasat 49.100 de lei, aceştia reprezentând însă bani veniţi din amenzi aplicate agenţilor economici, în vreme ce băncile nu au achitat sumele de amenzi.
A crescut numărul reclamaţiilor neîntemeiate
În acelaşi context, Magdalena Rigo a declarat că numărul reclamaţiilor neîntemeiate depuse de către cetăţeni la OPC Covasna a crescut în ultima perioadă, acest lucru putând fi pus pe seama unei stări generale de nelinişte şi nemulţumire, indusă de lipsurile financiare şi problemele cu care se confruntă oamenii tot mai des. Astfel, OPC se confruntă se pare cu tot mai multe reclamaţii care nu au de fapt temei, nu intră nicidecum în competenţa sa sau nici măcar nu au o coerenţă pe care să se poată acţiona, existând totodată şi cazuri în care aceleaşi persoane reclamă în mod constant diverse chestiuni fără a avea însă o bază concretă.
Puncte de lucru săptămânale în judeţ
Pentru anul viitor, OPC Covasna intenţionează să ceară sprijinul primăriilor de oraşe din judeţ astfel încât în fiecare dintre acestea să se poată afla săptămânal un reprezentant al Oficiului care să primească reclamaţiile oamenilor.
„Cred că nu e cazul ca oamenii să vină de la zeci de kilometri la Sfântu Gheorghe pentru a depune reclamaţiile sau pentru sesizări, aşa că pentru a-i scuti de acest drum, cu ajutorul primăriilor care vor oferi un spaţiu, vom rezolva aceste aspecte în restul judeţului, mergând noi spre consumatori”, a explicat Magdalena Rigo.
Aceasta a mai precizat că în cadrul deplasărilor în teritoriu oamenilor li se va explica şi cum anume trebuie să se adreseze OPC şi mai ales în ce cazuri, deoarece se pare că mulţi nu-şi cunosc drepturile ca şi consumatori, ceea ce explică şi existenţa reclamaţiilor neîntemeiate.