ACTUALITATE 8 iunie 2011

Modificări la Finanţe. Întorsura şi Covasna, fără administraţii fiscale

de Monica Vrânceanu | 456 vizualizări
Reforma şi reorganizarea instituţiilor bugetare îi vor atinge de luna viitoare şi pe bugetarii din finanţe, mai multe administraţii fiscale de la nivel local urmând a se desfiinţa, printr-un ordin al ministrului Finanţelor. Măsurile sunt parte a strategiei la nivel naţional care prevede că până în 2014 vor rămâne în funcţiune doar direcţiile generale judeţene ale finanţelor publice, urmând ca celelalte să nu mai existe. Primele efecte ale

Reforma şi reorganizarea instituţiilor bugetare îi vor atinge de luna viitoare şi pe bugetarii din finanţe, mai multe administraţii fiscale de la nivel local urmând a se desfiinţa, printr-un ordin al ministrului Finanţelor. Măsurile sunt parte a strategiei la nivel naţional care prevede că până în 2014 vor rămâne în funcţiune doar direcţiile generale judeţene ale finanţelor publice, urmând ca celelalte să nu mai existe.

Primele efecte ale acestei strategii se vor face simţite în judeţul Covasna începând cu luna iulie, moment la care administraţiile financiare de la Întorsura Buzăului şi Covasna vor dispărea, angajaţii acestora urmând să intre în perioada de preaviz începând cu data de 17 iunie. Directorul Direcţiei Generale de Finanţe Publice (DGFP) Covasna, Ambrus Attila, a declarat că numărul angajaţilor afectaţi de desfiinţarea celor două administraţii se ridică la 37, iar 22 dintre aceştia provin de la Trezorerie, în vreme ce restul sunt agenţi fiscali. În ceea ce priveşte provenienţa angajaţilor, 17 dintre aceştia sunt de la administraţia din Întorsura, iar restul de la cea din Covasna.

În ceea ce priveşte persoanele afectate de desfiinţarea celor două administraţii fiscale locale, Ambrus Attila a explicat că la Covasna este vorba despre 800 de persoane fizice autorizate şi firme, acestui număr adăugându-i-se încă 350, de la Întorsura Buzăului.

Directorul DGFP Covasna a declarat că se lucrează deja la soluţii pentru contribuabilii afectaţi, astfel încât aceştia să nu trebuiască să bată drumul până la Sfântu-Gheorghe pentru orice adeverinţă sau declaraţie fiscală necesară.

„Vom colabora cu primăriile în acest sens, nu are rost să punem oamenii pe drumuri. În plus, pentru unele declaraţii mai există şi varianta depunerii online, deci nu aceasta este marea problemă ci cea referitoare la angajaţii administraţiilor din cele două oraşe afectate de reorganizare. Cele 37 de persoane vor trebui să facă naveta la Sfântu-Gheorghe, cei din Întorsura, şi în special la Târgu-Secuiesc, cei din Covasna. Asta implică distanţe parcurse şi costuri care nu vor fi decontate, ceea ce e destul de rău, căci e vorba despre angajaţi cu familii, copii şi tot felul de obligaţii”, a explicat Ambrus Attila.

Potrivit acestuia, deocamdată nu se poate vorbi despre oameni care rămân fără locuri de muncă, dar situaţia va fi alta, probabil, în 2014, dată până la care este prevăzută desfiinţarea tuturor administraţiilor de la nivel local - deci şi a celor din Baraolt şi Târgu-Secuiesc.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
georgel, 9 iunie 2011
ma bucur ca mai dispar toti acei inspectori si inspectorasi cu o scoala facuta pe la FF, cu pile si obraznicie cat cuprinde !
Cititor, 9 iunie 2011
"Măsurile sunt parte a strategiei la nivel naţional care prevede că până în 2014 vor rămâne în funcţiune doar direcţiile generale judeţene ale finanţelor publice, urmând ca celelalte să citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.