ACTUALITATE 21 iulie 2020

Managerul SJU Covasna: „Nu poți să detașezi un medic dintr-un spital care are nevoie de el”

de Iulia Drăghici - Taraș | 1482 vizualizări

Detașarea personalului medical pe fondul pandemiei de COVID-19 și al creșterii numărului de cazuri de infecții cu SARS-COV-2 trebuie să fie obligatorie și reglementată prin lege, însă trebuie și să țină cont de acordul instituției de la care pleacă angajații, spune managerul Spitalului Județean de Urgență din Sfântu Gheorghe, András-Nagy Róbert. 

„Detașarea ar trebui să se facă ținând cont și de acordul instituției de la care se trimite. Obligativitatea trebuie să existe, că are un raționament în spate. Dar nu poți să detașezi un medic dintr-un spital care are nevoie de el. Să dau exemplul cardiologului. Noi avem, în momentul de față suficienți cardiologi, dar ei sunt incluși într-un plan pentru momentul în care o să crească din nou cazurile de COVID- 19. Ei o să întregească echipa care se ocupă de pacienții COVID pozitivi, respectiv cea de suspect-COVID. În aceste condiții, eu nu pot detașez cardiologul. (...) Nu este vorba de a nu dori să venim în ajutor, pentru că noi întotdeauna am considerat că trebuie să ne ajutăm. Dar înainte trebuie să existe o discuție între conducerile spitalelor. (...) Trebuie să se găsească o cale de mijloc”, a spus, pentru Observatorul de Covasna, managerul Spitalului Județean de Urgență Sfântu Gheorghe, András – Nagy Róbert. 

Legea carantinei, votată joia trecută de Senat și adoptată de președintele României, Klaus Iohannis, arată la art.19 că „în situația existenței unui deficit de personal medical constatat de către direcția de sănătate publică sau de inspectoratul județean pentru situații de urgență sau al municipiului București, pe durata instituirii măsurii în domeniul sănătății publice, în situații de risc epidemiologic și biologic, personalul medical, paramedical și auxiliar specializat din sistemul public poate fi detașat cu acordul persoanei detașate, iar în lipsa acestuia, în condițiile prezentei legi, pe o durată de cel mult 30 de zile, prin ordin al ministrului sănătății ai șefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta sau, după caz, al conducătorului instituției angajatoare”. 

Aceeași lege arată și că personalul detașat va primi un venit suplimentar „față de salariul plătit de unitatea angajatoare, plata indemnizației de detașare în cuantum de 50% din salariul de încadrare, diurna zilnică de 2% din salariul de încadrare, cazarea și transportul în localitatea unde se dispune detașarea”. 

Numărul cazurilor de COVID-19 s-a ridicat luni la 369 în județul Covasna, cu 10 mai multe decât duminică. Dintre acestea, 98 de cazuri active, restul, de 262 fiind declarați vindecați și, din păcate, 9 decedați. La nivel național, luni au fost raportate 681 de cazuri noi. 

Foto arhivă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.