La Ozun se recuperează creanţele și se stinge lumina pentru a face economii
Criza și lipsa banilor strânge cureaua la Ozun, unde autoritățile au decis să limiteze iluminatul public, să înceapă „hărțuirea” datornicilor și să perceapă taxe pentru reclamele expuse în spațiul public - toate astea pentru a face rost de bani pentru continuarea proiectelor de investiții inițiate deja de anul trecut.
Primarul comunei Ozun, Raduly Istvan, spune că proiectele inițiate în trecut sunt în pericol de a nu mai putea primi sprijinul de cofinanțare al comunei, din cauza bugetului prea mic pe acest an.
Administrația locală ar avea nevoie de 1,1 milioane de lei pentru a-și onora partea de aport propriu în proiecte precum realizarea rețelei de apă și canalizare pentru Sântionlunca, Lisnău și Bicfalău, finalizarea casei mortuare conformă normelor europene, realizarea unei baze sportive, racordurile la apă și canalizare și stația de epurare a localității Ozun, precum și reabilitarea a două drumuri comunale.
”Avem un buget de 3,8 milioane de lei pe 2011, iar dacă scoatem de aici toate obligațiile pe care le avem cu întreținerea diverselor obiective, cu salarii din învățământ și altele, ne mai rămân în jur de 460.000 de lei. Banii nu ne ajung pentru aportul propriu care e de 1,1 milioane de lei”, a explicat Raduly Istvan.
Primarul spune că, pe de altă parte, chiar dacă nu sunt bani, nu vrea să renunțe la aceste proiecte finanțate prin programe guvernamentale și a căror valoare se ridică la 15 milioane de lei, deoarece asemenea investiții nu sunt de ici de colo.
”Luăm exemplul din alte părți și strângem cureaua. Așa că primul lucru la care renunțăm e iluminatul public non- stop care ne costa cam un milion de lei anual pentru toate localitățile din comună. Dacă până acum aveam lumină ca-n Las Vegas, pe întreaga noapte, de la 1 martie punem program, așa că între ora 23 și 4 dimineața se vor stinge luminile de pe fiecare stradă. Renunțăm și la câțiva asistenți sociali, vom cere bani oricui utilizează spațiul public din comună pentru reclamă și am angajat un executor judecătoresc care se va ocupa de recuperarea datoriilor care însumează cam 7 milioane de lei”, a declarat Raduly Istvan.
Primarul s-a arătat convins că prin aceste măsuri care vor limita oarecum confortul, se va reuși acoperirea cheltuielilor proprii ale comunei la programele de investiții. Raduly a apreciat că un asemenea sacrificiu chiar merită, dacă se ia în considerare faptul că valoarea investițiilor, 15 milioane de lei, reprezintă o sumă mult mai mare decât tot bugetul local al comunei dintr-un singur an.