ACTUALITATE 18 ianuarie 2015

ISU Covasna a prezentat bilanţul pe 2014

de Székely Emőke | 720 vizualizări

Pompierii și paramedicii covăsneni au avut anul trecut în medie 6 intervenții pe zi

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe a prezentat vineri raportul de activitate pe anul 2014. Cu toate că ISU a avut și unele greutăți, cei din conducerea instituției spun că au încheiat cu bine anul trecut, iar acest lucru s-a datorat atât implicării personalului intern, cât și a colaborărilor bune pe care le-au avut cu alte instituții.

6 intervenții pe zi

În anul 2014, la ISU Covasna s-au înregistrat 2.128 de intervenții, în medie 6 intervenții pe zi. Cele mai multe au fost la SMURD, 1781, în scădere față de 2013, când au fost 1919 de cazuri. Numărul incendiilor a crescut ușor față de 2013 de la 116 la 126. Pompierii sau paramedicii au fost întorși din drum de 17 ori (față de 10 cazuri în 2013), s-au deplasat fără intervenție de 18 ori (23 în 2013), și a crescut numărul alarmelor false, de la 4 în 2013 la 6 anul trecut.

În ceea ce privește topul cauzelor de incendii, pe primul loc se află coșurile de fum necurățate sau defecte, urmate de defecțiuni tehnice și de trăsnet sau alte fenomene naturale. În urma incendiilor anul trecut s-au înregistrat pagube de aproape 3 milioane de lei.

Specialiștii din cadrul ISU vorbesc şi despre un lucru alarmant, și anume creșterea numărului de incendii provocate intenționat, în 2014 fiind înregistrate 11 asemenea cazuri la nivel de județ. În urma intervențiilor efectuate de angajații ISU au fost salvate 24 de persoane (23 de adulți și un copil), 8 animale, au fost protejate bunuri în valoare de aproximativ 24 de milioane de lei și au fost asistați medical peste 1.600 de oameni.

Autospeciale ISU pompieri iunie 2014 - 04

Timpii de intervenție

În ultimii ani parcul auto al ISU Covasna a fost înnoit cu mașini noi și performante. Acest proces de înnoire va continua și anul acesta, când la ISU Covasna va ajunge un ATV special. Șeful instituției, col. György Alfons, spune că orice ar face, viteza de deplasare a unei autospeciale nu depășește 40 de km la oră. Din bilanțul prezentat reies următoarele cifre legate de acest aspect: Durata de răspuns în cazul situațiilor de urgență este în medie de 13 minute, iar viteza de deplasare a autospecialelor este de 41 de km la oră în cazul Detașamentului de la Sfântu Gheorghe și în cazul secției de la Târgu Secuiesc, respectiv de 30 de km la oră în cazul pichetului de la Întorsura Buzăului. În ceea ce privește SMURD, timpul mediu de deplasare la caz este de 4 minute la oraș și 11 minute la sate, iar timpul de rezolvare a cazurilor este de 20 de minute în mediul urban și 24 de minute în mediul rural.

Cursuri pentru primari

Col. Liviu Șimonca a vorbit despre acțiunile de prevenire ale Inspectoratului, spunând că specialişti din cadrul inspecţiei de prevenire au efectuat anul trecut 1.260 de controale la instituţii, operatori economici şi localităţi, 208 verificări de protecţie civilă, 59 de controale la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, şi au fost constatate 8.675 de deficienţe, din care au fost sancţionate un număr de 3.776. Cuantumul amenzilor date a fost în 2014 de 131.500 de lei.

Tot la capitolul prevenire intră și cursurile de formare și perfecționare, la care însă participarea celor vizați lasă de dorit. Col. Liviu Șimonca a spus că anul trecut au fost organizate diferite cursuri pentru șefii serviciilor de pompieri voluntari, la care însă cei vizați nu au participat. „Anul acesta vom organiza noi diferite cursuri, în special pentru primari. Știm că au un program încărcat, de aceea ne vom ocupa de acest aspect, astfel încât ei să nu fie nevoiți să se deplaseze în alte părți ale țării” – a declarat Șimonca.

Ajutor de la Consiliul Județean

Prezent la bilanț, președintele Consiliului Județean Covasna, Tamás Sándor, a spus că anul acesta CJ va aloca mai mulți bani pentru ISU. „Din 2010 am mărit în fiecare an suma alocată ISU, pentru că mi se pare un lucru foarte important. Dacă în 2010 Consiliul Județean a contribuit cu 45.000 de lei, anul trecut am dat 190.000 de lei, iar pentru bugetul din acest an am propus să alocăm ISU suma de 224.000 de lei. De asemenea, vom colabora pentru a putea realiza garajele pentru autospeciale, și pentru că nu am găsit deschidere la administrațiile publice locale, vom rezolva noi această problemă” – a declarat Tamás Sándor. Acesta a spus că din bugetul CJ vor aloca bani și pentru finalizarea pichetului de pompieri de la Baraolt. Despre acest pichet șeful ISU Covasna, col. György Alfons, spunea în mai multe rânduri că este o prioritate pentru că zona Baraoltului este oarecum izolată, iar autospecialele ajung târziu la locul intervenției.

Bilant ISU Pompieri ainuarie 2015 - 02

Resurse limitate

La bilanțul de vineri s-a vorbit și despre bugetul instituției. Banii au fost în mare parte pentru salarii (96,4%), și doar în mică parte pentru cheltuieli de servicii și materiale. Așa se face că o parte din personal își asigură echipamentul de protecție din surse proprii, iar mașinile de intervenție sunt reparate „acasă”. Pentru a se descurca, ISU a primit ajutor din partea Consiliului Județean, dar și de la alte instituții, cum ar fi Spitalul Județean, cu care de altfel au o relație de colaborare foarte bună.

Obiective pentru anul 2015

La finalul bilanțului, col. György Alfons a prezentat principalele obiective ale Inspectoratului pentru acest an. „Vom încerca să adoptăm o politică de cadre foarte bună, să intrăm într-un program de creștere a numărului de cadre. Școlile de profil nu ne asigură numărul necesar de cadre, așadar trebuie să vedem ce putem face în acest sens. Pregătirea personalului și întreținerea tehnicii de care dispunem sunt două dintre obiectivele propuse” – a spus col. György Alfons. De asemenea, ISU Covasna și-a propus pentru acest an construirea garajelor pentru autospeciale la Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc și Întorsura Buzăului, creşterea parametrilor de eficienţă şi oportunitate a intervenţiei prin perfecţionarea pregătirii personalului în vederea asigurării unei operativităţi adecvate şi reducerea timpilor operativi de răspuns, înnoind parcul tehnic prin derularea Programului Operaţional Regional; precum și realizarea infrastructurii computerizate necesare gestionării informatice a bazelor de date în domeniul de competenţă.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.