Investiţie de patru milioane de euro în reţeaua de distribuţie Electrica
Societatea de furnizare a curentului electric vrea să investească în refacerea și modernizarea reţelei întregului judeţ
Societatea de furnizare a curentului Electrica Sucursala Covasna intenționează să investească în următorii ani în refacerea și modernizarea rețelei de distribuție a întregului județ. Directorul Electrica Covasna, Jozsa Csaba, susține că investițiile vor începe odată cu 2011, când se vor aloca 4 milioane de euro pentru modernizările sistemului din județ.
20 de localităţi pe an
În acest sens, directorul Electrica a explicat că din suma alocată pentru anul viitor se dorește modernizarea sistemului din 20 de localități. Astfel, durata refacerii și modernizării întregii rețele a județului, cu o investiție anuală în jurul valorii celei prevăzute pentru anul viitor, ar dura aproximativ șapte ani pentru toate cele 140 de localităţi covăsnene.
Jozsa Csaba a declarat că procesul de modernizare va începe în localitățile și zonele prioritare din județ, ținându-se cont de faptul că vechimea rețelei de electrificare este de 40 de ani, în condițiile în care durata de viață a unui cablu folosit pentru aceasta este de 20 de ani, dorindu-se o dotare cu tehnică de ultimă generație a sistemului electric - atât în ceea ce privește consumatorii cât și iluminatul stradal.
3 milioane de lei vor fi investite de Electrica în modernizarea a patru locații considerate puncte critice ale județului în urma faptului că aici au existat în ultimele ierni probleme permanente legate de alimentarea cu energie electrică. Jozsa Csaba a declarat că cele trei milioane de lei vor fi investite în următoarea perioadă, astfel încât în această iarnă să nu existe probleme cu alimentarea.
Penele de curent pot duce la despăgubiri
În contextul vechimii și uzării rețelei de electricitate, Jozsa Csaba a recunoscut că există probleme legate de penele dese de curent, care pot distruge aparatele electrice ale consumatorilor. Acesta a arătat că Electrica este capabilă să-și asume responsabilitatea, existând un procedeu de depunere a unor sesizări care, după evaluarea de către specialiștii societății, pot duce la despăgubirea consumatorilor.
„Dacă se întâmplă ca aparatura electronică să fie distrusă din vina furnizorului, trebuie depusă în termen de trei zile o sesizare la Electrica. Noi dispunem de posibilități de verificare și stabilire a cauzei - inclusiv printr-o bază de date ce ne arată zilele și orele defecțiunilor, astfel încât oamenii pot fi despăgubiți. Există un procedeu întreg, dar în termen de 30 de zile problema se rezolvă și consumatorii își primesc banii”, a spus Jozsa Csaba.
Se fură cablu și curent electric
Referindu-se la furturile de cabluri aparținând Electrica și la furtul de energie electrică în sine, Jozsa Csaba a declarat că acestea există și în județul Covasna, fiind identificate cu ajutorul Poliției și Jandarmeriei. Mai exact, există acțiuni tematice comune, știindu-se deja zonele cu probleme.
Potrivit lui Jozsa, furtul de energie în județul nostru se ridică la aproximativ 200 de megawați în acest an. „Pentru a se înțelege, cei 200 de megawați reprezintă jumătate din totalul consumului de energie electrică al stațiunii Covasna într-un an. Deci este destul de mult și cauzează pagube destul de ridicate”, a mai spus Jozsa Csaba.
Directorul Electrica Covasna a mai precizat că în prezent în județ există 320 de consumatori care au fost debranșați de la alimentarea cu energie electrică pe fondul neachitării facturilor de consum. Jozsa Csaba a apreciat că în acest număr sunt cuprinși atât consumatori care reprezintă dintotdeauna cazuri sociale, dar și consumatori care au ajuns în această situație ca urmare a crizei și scăderilor de venituri.
Foto: scienceline.ro