FOTO. Cum ar putea arăta traseele transportului public în comun din Întorsura Buzăului
Încă nu se știe când vor fi puse în funcțiune
Transportul public de la Întorsura Buzăului ar putea avea patru linii, cu un traseu total de 57,62 de kilometri. Astfel, dacă proiectul, care a obținut deja finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va fi implementat, transportul în comun va ajunge în cele mai importante zone din oraș, ba chiar și în afara localității, până în satul Sărămaș, comuna Barcani.
În cea mai recentă ședință a Consiliului Local de la Întorsura Buzăului, viceprimarul Silviu Popica a explicat și faptul că, în momentul în care implementarea noului transport în comun, cu un autobuz și trei microbuze 100% electrice, va fi finalizată, elevii vor putea folosi această variantă pentru a ajunge la școală.
„În principiu, aceste trasee au fost făcute în așa fel încât să poată aduce elevii la școală. În momentul în care vom avea implementat proiectul, transportul elevilor se va face cu aceste autobuze și microbuze. De asemenea, și orarul de circulație al lor e adaptat pentru elevi. Avem un autobuz mare și trei microbuze, tocmai în ideea de a putea stabili traseele în așa fel încât să ajungă pe unde ajung astăzi microbuzele pentru elevi”, a spus, pe 20 decembrie, Silviu Popica.
În total vor fi 23 de stații de autobuz. Linia 1, marcată cu galben, este cea cu cel mai lung traseu, 23,72 de kilometri, pentru că se întinde din Brădet până în Sărămaș, comuna Barcani.
Linia 2, marcată cu roșu, se va întinde pe o suprafață de 18,81 de kilometri și va lega centrul orașului Întorsura Buzăului cu Floroaia Mare și Scrădoasa.
Linia 3, marcată cu albastru, va avea o distanță de 7,63 de kilometri și va conecta centrul orașului cu zona cunoscută drept „Lunca Întorsurii” și strada Fabricii.
Linia 4, marcată cu verde, și ultima, este cea mai scurtă, de 7,46 kilometri, care va lega centrul orașului cu străzile Aviatorului și Pârâului.
„Vor fi 23 de stații, dintre care șase stații de tip inteligent. Stațiile acelea vor avea panouri solare, cameră video, internet, panou de afișaj electronic. Va fi o construcție metalică amplasată pe marginea drumului”, a spus și primarul Raul Urdă.
Autoritățile de la Întorsura Buzăului au obținut 1,3 milioane de euro prin PNRR pentru a achiziționa un autobuz și trei microbuze electrice și alți 6,5 milioane de lei pentru proiectul „Transport public urban de calitate Întorsura Buzăului – Barcani”.
La începutul lunii decembrie, anul trecut, primarul Raul Urdă spunea, pentru CovasnaMedia și Observatorul de Covasna, că autogara, cu stațiile de reîncărcare, va fi pe strada Serei, lângă sediul Pichetului de Pompieri de la Întorsura Buzăului.
Pentru că este vorba despre proiecte desfășurate prin PNRR, nu se poate estima, cel puțin momentan, când va fi din nou implementat transportul public în comun la Întorsura Buzăului, nefiind încă stabilite astfel de termene.
Nu doar la Întorsura Buzăului se lucrează pentru modernizarea transportului public în comun. Și municipiul reședință de județ Sfântu Gheorghe este prezent între proiectele aprobate cu „Achiziție de mijloace de transport public - autobuze electrice, 12 m în cadrul parteneriatului: UAT Municipiul Sfântu Gheorghe – UAT Comuna Arcuș”. Aici, suma alocată este de aproape 38,8 milioane de lei.
Sursa foto: Silviu Popica