Drum expres între Sfântu Gheorghe – Brașov
Autoritățile covăsnene vor ca împreună cu vecinii din Brașov să construiască un nou drum, de această dată expres, pentru a face mai ușor legătura cu viitorul aeroport, au declarat joi, în ședința ordinară, liderii Consiliului Județean Covasna.
„Am pus o sumă în buget pentru a începe să ne gândim la construirea unui drum expres între Brașov și Sfântu Gheorghe. Am discutat atât de mult și am promovat atât de mult Aeroportul din Brașov și trebuie să avem legături foarte rapide cu acesta și vom face demersuri, împreună cu Consiliul Județean din Brașov pentru construirea unui drum expres, evident, corelând cu drumurile naționale, să vedem ce se întâmplă cu Autostrada Brașov – Bacău și așa mai departe”, a spus, în prezentarea bugetului pe anul 2020, vicepreședintele CJ, Henning László.
Ulterior, acesta ne-a precizat că planul ar fi ca drumul în discuție să pornească din zona viitorului sens giratoriu al ocolitoarei Sfântu Gheorghe.
„Este un proiect pe care dorim să îl începem împreună cu Consiliul Județean din Brașov. Vrem să corelăm acest proiect cu Drumurile Naționale, care au în derulare niște proiecte de astfel de drumuri, respectiv autostrăzi. Acest drum ar trebui să înceapă, având în vedere că ocolitoarea orașului Sfântu Gheorghe este deja în proiectare, de la sensul giratoriu al acestei ocolitori, la ieșirea din Sfântu Gheorghe. De acolo ar trebui să înceapă și să meargă spre Brașov. Ar trebui să ajungem să facem deja chiar și drumuri județene, expres, locale, noi. Noi am promovat și la fonduri europene, pe POR 2021 și 2027, posibilitatea creării drumurilor noi. Nu numai reabilitarea drumurilor vechi e importantă, ci și crearea de drumuri noi și tot așa a pistelor de biciclete, care sunt distincte de drumurile județene, locale sau alte tipuri de drumuri”, a declarat joi, pentru Observatorul de Covasna, Henning Lászlo.
Tot liderii Consiliului Județean au spus luna trecută că au în vedere și construirea, pe termen mediu și lung, a încă trei centuri ocolitoare în județ, în jurul orașelor Covasna, Târgu Secuiesc și Baraolt. Din schemă a fost scos orașul Întorsura Buzăului pe motiv că nici nu ar fi necesară o centură ocolitoare, dar și pentru că deocamdată nu s-a identificat o soluție tehnică pentru a realiza acest tip de proiect.