ACTUALITATE 13 noiembrie 2014

Comuna Turia pune accent pe turism

de Székely Emőke | 441 vizualizări

Dacă vorbim de Turia sau Balvanyos, inevitabil vorbim despre turism, despre evenimente gastronomice menite să promoveze zona și tradițiile locului. Administrația publică locală a înțeles că prin atragerea de fonduri europene poate face un pas important în ceea ce privește valorificarea potențialului turistic din zonă, și astfel a scris și a și câștigat un astfel de proiect care s-a derulat timp de doi ani de zile și a fost încheiat cu succes.

Promovarea locului și a tradițiilor

Primarul comunei, Daragus Attila, spune că proiectul „Valorificarea potențialului turistic din zona Turia – Băile Balvanyos” a avut drept scop promovarea valorilor turistice, prezentarea și păstrarea tradițiilor locale și naționale. „În acest aspect am încercat să obținem obiectivele și un rezultat pozitiv prin intermediul materialelor promoționale și prin intermediul internetului. Ca deschidere a proiectului am organizat o Conferință de lansare, cu ocazia căreia am prezentat obiectivele ce urmează a fi atinse în urma implementării proiectului, precum și rezultatele așteptate. În cadrul acestui proiect am participat la evenimente de profil, la târguri naționale și evenimente de profil local. În vederea asigurării unei largi distribuții a materialelor informative și de promovare realizate, am participat cu stand propriu la Târgul de Turism al României, edițiile de toamnă și primăvară și la un festival local” – a declarat primarul.

Obiectiv atins

Acesta a mai spus că obiectivul prezentului proiect a fost atins și prin organizarea unui festival tradițional gastronomic – „Festivalul național de Gătit Turia”. „Am dorit promovarea și consolidarea tradițiilor gastronomice, respectiv conștientizarea publicului cu privire la conservarea acestor valori locale și naționale, pe care considerăm că am reușit să le obținem. Acest festival a fost mediatizat prin realizarea unui spot radio în vederea trezirii interesului, prin articole de presă scrisă, prin afișe promoționale, festivalul desfășurându-se pe două axe: mămăligă și gastro-mozaic. La acest eveniment am avut parte de o largă prezență media, dintre care amintim: Practic în bucătărie, Associated Press, Vacanța la țară, Radio România, Radio Tg. Mureș etc.” – spune Daragus.

Materiale promoționale

În cadrul proiectului au fost tipărite diferite materiale informative și de promovare, începând de la pliante, flyere, bannere, hărți turistice stradale până la realizarea unei monografii, intitulată „Monografia turismului din zona submontană și montană a depresiunii Trei Scaune”. De asemenea a fost realizat și un portal web: www.turia-balvanyos.eu.

„Proiectul a îndeplinit atât obiective din politicile și programele Uniunii Europene în domeniul dezvoltării economiei locale și al dezvoltării turismului în special, cât și în strategiile de dezvoltare regională, județeană și nu în ultimul rând locală. În concluzie arătăm că proiectul de față are un efect benefic pe piața muncii, generând, indirect, creșterea și menținerea locurilor de muncă, datorată intensificării circulației turistice în zonă, ca efect al promovării și consolidării turismului, obiectiv urmărit prin proiect” – a concluzionat primarul comunei Turia.

Proiectului „Valorificarea potenţialului turistic din zona Turia-Băile Balvanyos” este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică. Autoritatea de Management este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, iar Organismul Intermediar pentru Turism este Direcţia Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.