Ciclism în siguranță – doar un vis?
Săptămâna viitoare va lua startul o campanie de informare asupra cerințelor legislative și a riscurilor la care sunt supuși bicicliștii.
Accidentul grav din această săptămână din Sfântu Gheorghe, în urma căruia un biciclist a murit, a tras din nou un semnal de alarmă asupra riscului la care sunt supuși cicliștii pe străzi. Șoferi neatenți, biciclete neechipate corespunzător și o doză de teribilism din partea ambelor tabere de participanți la trafic duc la tragedii. Săptămâna viitoare va lua startul o campanie de informare asupra cerințelor legislative și a riscurilor la care sunt supuși acei bicicliști care nu se conformează.
Unii nici frână nu au
Se întâmplă deseori ca după o tragedie să ne ținem de cap și să încercăm să schimbăm ceva. Asociația Sepsi Bike s-a implicat intens în viața pe două roți din Sfântu Gheorghe, iar după tragedia în urma căreia un bărbat și-a pierdut viața fiind călcat de o autospecială, șeful asociației, Vrabie-Kovacs Zsolt, s-a întâlnit cu reprezentanții Poliției Județene pentru a se pune de acord ce este de făcut pentru a evita alte accidente. „Se întâmplă multe accidente în care sunt implicați bicicliști, iar vina nu este întotdeauna a conducătorilor auto. După accidentul de marți am stat cu ochii pe bicicletele care circulă prin oraș și am observat că sunt foarte multe care nu sunt echipate corespunzător. Unii nu au nici măcar frână, nici nu îmi dau seama cum au curaj acești oameni să iasă pe stradă cu astfel de biciclete” – spune Vrabie-Kovacs Zsolt.
Urmează amenzi la toamnă
Este clar pentru toată lumea că bicicletele neechipate corespunzător nu au ce căuta în trafic. În urma discuțiilor purtate de către reprezentantul Sepsi Bike și cei de la Poliție cele două părți au ajuns la un consens: bicicliștii au termen până pe 1 septembrie să își cumpere faruri şi stopuri şi să își repare bicicletele dacă acestea nu sunt conforme cerințelor legii. Pe lângă faptul că bicicleta trebuie să fie în stare bună de funcționare, cu frânele puse la punct, este nevoie și de amplasarea de lumini specifice, una în față și una în spate. Iar în cazul în care circulați cu bicicleta seara, nu uitați de vesta reflectorizantă.
Vinovați sunt bicicliștii. Ba nu, șoferii
Șoferii spun că bicicliștii nu circulă așa cum ar trebui, bicicliștii spun că șoferii nu au respect față de ei. Problema pare a fi de genul „ce a fost mai întâi, oul sau găina”. Fiecare tabără are propriile exemple, care de cele mai multe ori li s-au întâmplat chiar celor care le povestesc. Cert este că mai multă atenție nu strică nici de o parte, nici de cealaltă. O soluție pentru împăcarea tuturor ar fi pistele pentru biciclete. Acestea însă ba nu sunt, ba sunt folosite ca și locuri de parcare. Proiecte există în acest sens, dar de la o idee pusă pe hârtie și până la concretizarea ei drumul este lung și anevoios.