ACTUALITATE 18 august 2020

Din nou tren spre Întorsura Buzăului?

de Iulia Drăghici - Taraș | 2315 vizualizări

Ce se întâmplă cu procedura de reabilitare a podului feroviar de la Budila, distrus de inundații

Planul de reconstrucție a podului feroviar care duce spre Întorsura Buzăului a ajuns la etapa în care se pregătește documentația pentru lansarea licitației de execuție a lucrărilor, informează CFR. Răspunsul vine ca urmare a unei solicitări de informații transmise de Observatorul de Covasna. Podul este inclus pe lista de investiții finanțate de la Bugetul de Stat, dar încă nu se știe când vor începe, efectiv, lucrările sau cât vor dura. 

„Obiectivul de investiții Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman-Întorsura Buzăului este inclus pe lista de investiții finanțate de la Bugetul de Stat pentru acest an. Menționăm faptul că a fost finalizată etapa pentru elaborarea proiectului tehnic, în prezent se pregătește documentația în vederea lansării licitației pentru execuția lucrărilor. (...) Lucrările vor începe după finalizarea procedurilor de achiziție publică și semnarea contractului de lucrări. În această etapă trebuie luată în considerare, dacă va fi cazul, și perioada de contestații”, se arată în răspunsul oferit redacției Observatorul de Covasna, de Compania Națională Căi Ferate „CFR” SA. 

Cât despre valoarea la care se va ridica această investiție, CFR informează că va fi menționată în anunțul pentru licitație.  

Valoarea estimativă pentru execuția lucrărilor și termenul contractual vor fi menționate în anunțul de licitație care va fi publicat, conform prevederilor legale, pe platforma SICAP”, arată răspunsul CFR.  

Serviciile de proiectare (Expertiză, DALI și proiectare) pentru reconstrucția podului CF situat la km 17+318, pe linia 317 Hărman-Întorsura Buzăului au fost atribuite, în urma licitației, și realizate de firma S.C. Baicons Impex SRL. Valoarea contractului pentru servicii de proiectare a fost de 330.000 lei fără TVA, respectiv 392.700 lei cu TVA.  Contractul a fost semnat în data de 26 septembrie 2019. 

Inundațiile de la finalul lunii iunie 2018 au distrus podul de cale ferată peste  râul Tărlung  din localitatea Budila, fapt care a dus la întreruperea circulației trenurilor pe ruta Brașov – Hărman – Întorsura Buzăului, de altfel singura cale de acces feroviar în zona Buzaielor. Odată cu suspendarea circulației pe această rută feroviară, cei circa 50.000  locuitori - între care mulți navetiști, angajați în întreprinderi și instituții brașovene – au rămas  fără cel mai ieftin și comod mijloc de transport. Singura modalitate de transport în comun către Brașov a rămas, după acest eveniment, autobuzul, serviciu asigurat de o companie privată.  

Toate trenurile care circulau pe această rută erau administrate, de peste 10 ani, de operatorul privat Regio Călători.

Linia de cale ferată în discuție, dar și Gara, respectiv tunelul, au fost date în folosință în 1931. Despre Tunelul Teliu – Întorsura Buzăului se spune că este unul dintre cele mai lungi din România, conform unei lucrări ştiinţifice scrise de Radu Bellu şi finanţată de Primăria Întorsura Buzăului.

Până se vor îndeplini pașii impuși de birocrație, podul feroviar care făcea legătura între Brașov și Întorsura Buzăului mai poate doar să fie evocat, din când în când, cu fotografii care stârnesc amintiri și, uneori, deznădejde.  

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.