Cardul comunitar – controverse între cetăţeni
Miercuri după masa Fundaţia Comunitară din Sfântu Gheorghe a organizat o campanie de promovare a cardului comunitar, în Parcul Elisabeta. Aceste carduri pot fi folosite la cumpărăturile de la magazinele Bertis şi Mercur, urmând ca utilizatorii lor să primească o reducere de 1% din valoarea coşului de cumpărături. Pe lângă această reducere, magazinele partenere mai adaugă încă atât, sumă care va fi folosită pentru derularea unor programe ale Fundaţiei. Pe site-ul organizaţiei se poate vota pentru ce să fie folosite sumele astfel adunate. Până acum conduce un proiect care prevede ajutarea tinerelor talente.
Revenind însă la card, acesta împarte cetăţenii în două tabere. Unii cred că este un lucru bun, alţii nu îi văd rostul. György Erzsebet, o pensionară care îşi face cumpărăturile deseori în magazinele Bertis şi Mercur, spune că pentru ea şi acest 1% contează. „Se adună în timp, şi de ce să nu recunosc, chiar dacă este vorba de un procent foarte mic, mă motivează să cumpăr din aceste magazine”, ne-a spus György Erzsebet.
Erdelyi Csaba spune că i se pare o idee excelentă că se promovează produsele locale. „E bine să facem cumpărături de la comercianţii din judeţ, pentru că astfel banii se învârt în Covasna, lucru care este benefic pentru economia locală. Obişnuiesc să cumpăr din aceste magazine şi sunt mulţumit de calitatea produselor. Mai ales carnea şi preparatele din carne sunt foarte bune”, a spus Csaba.
Fejer Roxana este de părere că ideea în sine nu este rea. „Tind să cred însă că în spatele ei sunt bani mulţi care în niciun fel nu ajung la comunitate, ci în buzunarele cuiva. Printarea cardurilor costă, deci cineva a făcut bani frumoşi şi din acest lucru. Pe de altă parte, acel 1% este mult mai puţin decât adaosul practicat de aceste magazine. Dacă este să privim numai preţul alimentelor de bază, nici nu se pot compara cu alte magazine. Chiar şi chioşcurile de cartier sunt mai ieftine”, spune Roxana.
Aşadar, avem păreri pro şi contra. La standul amenajat miercuri în parc, oamenii au stat de vorbă unii cu alţii şi au dezbătut problema. Unii i-au convins pe alţii, dar au fost şi persoane care în niciun fel nu şi-au schimbat părerea, fie ea bună sau rea.
Până acum 1.362 de persoane au utilizat acest card în magazinele Bertis din oraş, dar datele sunt în curs de centralizare, aşadar cifra este doar provizorie.