ACTUALITATE 14 ianuarie 2013

Aproape 4.000 de intervenţii ISU în 2012

de Monica Vrânceanu | 510 vizualizări

Aproape 4.000 de intervenţii ISU în 2012Un raport general realizat de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Covasna asupra activității pe anul 2012 arată că anul trecut Inspectoratul a înregistrat 3.836 solicitări și a intervenit în rezolvarea a 2.540 evenimente, cu o medie de șapte cazuri pe zi.

Nu au lipsit însă nici anul trecut alertele false, numărul acestora fiind de opt, în vreme ce în 16 situații garda de intervenții a fost întoarsă din drum.

În acțiunile de salvare în care s-au implicat, pompierii au salvat 31 de adulți și un copil, bunuri în valoare totală de peste 22 de milioane de lei, 15 animale și, prin SMURD, au asistat medical 1.801 persoane.

Durata medie a deplasărilor la intervenții în situații de urgență a fost de 16 minute pentru Detașamentul din Sfântu Gheorghe, 13 minute pentru Secția de pompieri Târgu Secuiesc și 7 minute pentru Pichetul de Pompieri Întorsura Buzăului; acești timpi se referă la intervențiile pe zonele respective.

Pe parcursul anului 2012 au fost și intervenții deosebite – ca aceea de la finele lunii iulie, când la Filia au ars opt hectare de pădure sau intervenția din 29 iulie, la Sântionlunca, în descarcerarea a patru victime, în urma unui grav accident rutier.

Probleme de colaborare pentru SMURD

Pompierii SMURD Covasna au intervenit anul trecut în 2010 cazuri medicale și șase descarcerări, cu echipajele de la Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc și Întorsura Buzăului. Cei de la SMURD susțin că au identificat și o serie de probleme în timpul intrervențiilor: o slabă colaborare cu Poliția și Jandarmeria, reprezentanții acestora neajungând la timp sau nefiind de găsit  la locul intervențiilorr. În plus, cei de la SMURD susțin că întâmpină dificultăți în primirea unor indicii clare cu privire la adresele la care trebuie să intervină – o deficiență în comunicarea cu cei de la 112, plus că mai au uneori probleme cu diverse persoane, probleme ce ar putea fi evitate dacă la locurile intervențiilor s-ar afla și Poliția.

Cei de la SMURD au subliniat în analiză că doresc să li se asigure materialele necesare și echipamentele de protecție  specifice fiecărui sezon, vaccinări și pregătiri de specialitate periodice. Personalul de la SMURD consideră că prin prisma intervențiilor cu impact psihologic puternic – mai ales cazurile de acordare a primului ajutor pentru copii, este nevoie de asigurarea de consiliere psihologică.

La un an de la începerea activității SMURD în județ, au plecat de la acest Serviciu doi subofițeri, iar personalul consideră că un impact negativ asupra activității îl are faptul că Serviciul nu are o comandă unică.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.