TURISM 17 martie 2022

Idee pentru dezvoltarea turismului la Întorsura Buzăului: trenuleț turistic pe linia de cale ferată

de Iulia Drăghici - Taraș | 1901 vizualizări

Fără îndoială este așteptat momentul în care transportul feroviar va fi reluat la Întorsura Buzăului, însă până atunci, autoritățile locale fac planuri și pe latura de turism, mai practică și care ar putea aduce interes și bani. Există și intenția de a achiziționa un trenuleț turistic, spune primarul Raul Urdă, care să circule prin celebrul tunel spre Teliu. 

Edilul din Întorsura Buzăului a subliniat că totul se învârte în jurul ideii de a crea o poveste în jurul Tunelului spre Teliu, care are o istorie interesantă și un renume în țară, încadrându-se în topul celor mai lungi. 

Noi nu avem obiective turistice așa cum este Cascada Urlătoarea sau Barajul Siriului. (...) În turism se vinde bine orice poveste. Vlad Țepeș nu a fost decât prizonier la Bran, dar totuși se vinde extraordinar de bine povestea lui. Noi ne putem lega de un lucru interesant pe care îl avem construit în Întorsura, adică tunelul. Principalul lui obiectiv va fi de legătură feroviară cu Brașovul, dar în paralel am dori să îl transformăm în obiectiv turistic, să cumpărăm un trenuleț turistic, cu două, trei vagoane și să mergem între Întorsura și Budila, Întorsura și Teliu. Acum suntem în negocieri și vreau să aducem la primărie un inginer constructor, care lucrează de vreo 10 ani în cadrul CFR-ului, pe postul de administrator public. Dacă va veni la noi, asta va fi prima lui sarcină, să se intereseze în ce măsură putem concesiona linia de la CFR, să caute un trenuleț turistic, să îl cumpărăm, să îl punem în funcțiune. Desigur, paralel cu trenul de călători. Aveam trei, patru curse pe zi pentru trenul normal. Între aceste curse, linia stă ore întregi liberă. Eu zic că este un obiectiv pe care îl putem exploata”, ne-a declarat primarul Raul Urdă. 

Tot acesta a amintit și de o legendă de la care ar putea porni o poveste turistică, despre fantoma unuia dintre constructori, care a decedat în ziua inaugurării. „Vom putea pune o mică proiecție cu o stafie, imagini în tunel. Am primit și 65 de schițe originale ale tunelului de la cineva care lucrează la CFR”, a mai spus primarul. 

În iunie 2021, stația CFR din Întorsura Buzăului a  împlinit 90 de ani de la inaugurare. Evenimentul nu a fost marcat în nici un fel având în vedere că în prezent, gara din oraș este abandonată pentru că nu mai circulă trenuri. Se întâmplă din 2018, când în urma unor inundații masive, podul feroviar a fost luat de ape în zona Budila și a izolat astfel zona Buzaielor din punct de vedere al transportului feroviar. 

Între timp, acolo au pornit lucrări de reabilitare și se pare că ar fi promisiuni că circulația se va relua. 

Și autoritățile locale au primit semnale că lucrarea de la Budila se va finaliza anul acesta. 

Suntem obligați să readucem transportul feroviar în zonă. Noi am făcut un studiu de caz și sunt peste 350 de persoane care pleacă din Întorsura la muncă în Brașov, Hărman și Prejmer. Nu știu dacă toate firmele vor opta pentru tren, dar va fi mai ieftin”, a punctat primarul Raul Urdă.  

Tronsonul cuprins între Braşov şi Întorsura Buzăului conține trei tuneluri, cel mai important dintre ele fiind cel de la Teliu, care măsoară 4.379 de metri, scrie Historia.ro. 

Construcţia tunelului a fost începută de la nord către sud, în ziua de 15 iulie 1924. „După aproape un an, în ziua de 5 iulie 1925, o altă echipă de tunelişti a început să lucreze în sens contrar, dinspre actuala staţie de cale ferată Întorsura Buzăului, cele două galerii întâlnindu-se în ziua de 1 octombrie 1926, la o distanţă de 3.363 de metri de portalul nordic al tunelului şi 1.013 metri de cel sudic”, mai nota Historia.  

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.